ראש ממשלת יפן פומיו קישידה הודיע כי בנו הבכור, שמשמש כאחד מעוזריו, יודח מתפקידו. ההדחה היא בעקבות הזעם שהתעורר ביפן אחרי שנחשף שהבן ערך מסיבה פרטית במעונו של אביו.
בתמונות שפורסמו בשבוע שעבר בשבועון יפני נראו המשתתפים במסיבה מצטלמים מאחורי הפודיום שמשמש את ראש הממשלה בהצהרותיו לתקשורת. בתמונה אחרת עמדו המשתתפים על מדרגות שמכוסות בשטיח אדום, שעליהן נוהגים להצטלם חברי ממשלות יפן אחרי הקמתן. שוטארו נמצא במרכז התמונה - המקום ששמור לראש הממשלה.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת יפן פומיו קישידה עם בנו שוטארו
ראש ממשלת יפן פומיו קישידה עם בנו שוטארו
ראש ממשלת יפן פומיו קישידה עם בנו שוטארו
(צילום: AFP)
שוטארו הזמין את מקורביו למסיבה ב-30 בדצמבר. אביו הודה שפגש לזמן קצר את האורחים ובירך אותם לשלום, אך לא נשאר לארוחת הערב במעון. הוא ציין כי נזף בבנו על המסיבה שערך.
ראש הממשלה קישידה אמר שההתפטרות של הבן תיכנס לתוקף ביום חמישי, וציין כי הצעד נעשה בעקבות התנהגות "בלתי הולמת" במעון הרשמי. "ההתנהגות שלו במרחב הציבורי לא הייתה הולמת עבור מישהו שמחזיק בתפקיד רשמי של עוזר פוליטי. החלטתי להחליף אותו", הודיע אתמול.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מסיבה של בן ראש ממשלת יפן במעון של אביו
תיעוד מסיבה של בן ראש ממשלת יפן במעון של אביו
התמונות מהמסיבה במעון ראש הממשלה
בחודש אוקטובר, כששוטארו מונה לאחד העוזרים של אביו, יפנים רבים ביקרו את המהלך וטענו שמדובר בנפוטיזם ושראש הממשלה מנסה לטפח את בנו הבכור כיורשו העתידי.
יש לציין שביפן שושלות פוליטיות הן לא דבר נדיר, ושקישידה אינו ראש הממשלה הראשון שמינה את בנו לעוזר. האחרון שעשה זאת היה יאסואו פוקודה, שצירף את בנו לצוות שלו כשהיה בשלטון ב-2007.
התנהלותו של שוטארו כבר סיבכה אותו בעבר, והוא ננזף על שימוש ברכבי השגרירויות היפניות בלונדון ובפריז לנסיעות פרטיות, ועל כך שקנה מזכרות לחברי קבינט בכלבו יוקרתי בלונדון כשהתלווה לאביו.
הדחתו של שוטארו היא מכה קשה לאביו, ששיעור התמיכה בו התחזק אחרי פסגת מדינות ה-G7 שנערכה החודש בהירושימה, וניסיון ההתנקשות בחודש שעבר: קישידה פונה מעצרת שנערכה לקראת הבחירות המקומיות בעקבות פצצה שהושלכה לעברו. הצעיר שהשליך את הפצצה נתפס.