חקירתה של האם שחשודה בהזנחת בנה הפעוט שמת בבית החולים תימשך מאחורי הסורגים: בית משפט השלום בבאר שבע האריך בשישה ימים את מעצרה של תושבת העיר שלפי החשד התעללה פיזית והזניחה את בנה שמת ביום רביעי בבית החולים סורוקה. "מדובר במקרה טרגי ומצער, האינטרס הציבורי מחייב את מיצוי החקירה", אמרה השופטת שהאריכה את מעצר האם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: יאיר שגיא)
הפעוט, בן שנתיים ושבעה חודשים, לקה בדום לב. צוות של מד"א פינה אותו לבית החולים במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הפעוט סבל מתת-משקל, מראהו היה צנום מאוד. לבית החולים הוא הגיע ללא נשימה וללא דופק, ועם ריח חריף של שתן. שוטרים שהגיעו לדירה הבחינו בעדויות להזנחה בבית, ובעקבות כך עצרו את האם.
נציג המשטרה אמר בדיון בבית המשפט: "מדובר באירוע טרגי שבו הבן של החשודה נפטר". הוא הוסיף כי מחקירה ראשונית עלה שהפעוט עבר התעללות והזנחה תזונתית משוועת שהובילו למותו. לדבריו, "הילד סבל מתת-תזונה. תנאי המחיה בבית אינם ראויים למגורים". בנוסף עלה כי הילד סבל מסימני חבלה בראשו.
עוד עלה בדיון שהמשפחה מוכרת במחלקת הרווחה של עיריית באר שבע, אולם במשטרה לא יודעים אם היא קיבלה טיפול. "זה ייבדק", אמר נציג המשטרה. האם, שהייתה זו שהזעיקה את צוות מד"א לביתה, סיפרה כי בשבועיים האחרונים בנה הפסיק לאכול. היא ציינה עוד כי התכוונה לפנות לטיפול רפואי, אך נשארה בבית. שני ילדיה הנוספים נלקחו אחרי מות אחיהם לטיפול מחלקת הרווחה העירונית.
"הילד דפק את הראש בקיר, אני בעצמי ילדה בת 27", אמרה האם בדיון. "בחיים לא נעצרתי, יש לי שלושה ילדים, הגדול והאמצעית הולכים לגנים. דבר לא חסר להם, המקרר תמיד מלא. השופטת שהאריכה את מעצר האם ציינה כי הדוח הסודי של המשטרה שהוצג בפניה היה "רשלני".
הסנגוריה הציבורית, שמייצגת את האם החשודה, הגישה ערר על ההחלטה וביקשה לשחררה בתנאים מגבילים. נציג המשטרה אמר בדיון: "מעטים התיקים שבאמת מזעזעים אותנו. כזה הוא התיק הזה. מעטים התיקים שהמסוכנות פשוט זועקת מתוך התיק". 
עו"ד אלין שקף מהסנגוריה הציבורית אמרה בתגובה כי "מדובר באם צעירה. היא נמצאת במצב קשה לאחר מות בנה וטרם מעכלת את הטרגדיה המשפחתית. היא משתפת פעולה באופן מלא ולטענתה ברגע שהבחינה בשינוי במצבו הרפואי של בנה הזעיקה את גורמי ההצלה. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים לבדוק את גרסתה בהקדם". גופתו של הפעוט נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.