שר הביטחון יואב גלנט אמר בהערכת מצב שקיים הערב (ראשון) באוגדת יהודה ושומרון כי "חמאס מנסה לקשור בין עזה ליו"ש ולהצית את השטח, עלינו למנוע זאת בכל דרך". עוד הוא אמר כי צריך להסדיר את נושא הכנסת הפועלים הפלסטינים מיו"ש - יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ש"אנשים חוששים מכך ש-85% מהם תומכים בטבח של 7 באוקטובר, שוקלים פיילוט בנושא".
הכותרת
המחיר של איסור כניסת פועלים פלסטינים לישראל
18:26
גלנט קיים את הערכת המצב ביחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף ומפקדי החטיבות המרחביות הפועלות בגזרה. הוא קיבל סקירה על הפעילות העצימה של כוחות הביטחון נגד מוקדי הטרור במחנות הפליטים ועל המאמצים המבצעיים להגנה על הצירים והיישובים.
שר הביטחון שיבח את מפקדי החטיבות על פעילותם המדויקת לחיסול מחבלים ללא פגיעה באזרחים, והדגיש כי לשם חיסול הטרור ביו"ש יוקצו לכוחות הביטחון כל המשאבים הנדרשים. "הפעולה שמתבצעת במרחב מרשימה מאוד, והתוצאות מדברות בעד עצמן. הדבר הזה מעיד על שני דברים - על כמות האנרגיה שקיימת בשטח על מנת לפגע ועל הפעולה האיכותית מאוד של צה"ל ושב"כ", אמר גלנט למפקדים.
לדברי גלנט, "בכל מה שקשור לעזה יש רובד כפול - פעם אחת השראה ופעם שנייה מחולל זעם. על הרקע הזה יש דברים שאנחנו חייבים להסדיר ואני מקווה שהממשלה תקבל את עמדת צה"ל ושב"כ בכל מה שקשור לפועלים וכספים. צריך להסדיר את הנושא. אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון
יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון
גלנט עם מפקד פיקוד המרכז ומפקד אוגדת יו"ש. "היעד של חמאס זה להבעיר את יו"ש - ואם אפשר גם את הר הבית"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון
יואב גלנט בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"היעד של חמאס בעזה זה להבעיר את יו"ש ואם אפשר גם את הר הבית, על מנת לצאת מאחיזת החנק של צה"ל. הוא מנסה לקשור בין עזה ליו"ש, ועלינו למנוע זאת בכל דרך - זה עלול לפגוע בהשגת מטרות המלחמה", המשיך שר הביטחון. "זה הסיפור, צה"ל חונק אותם. הם בנו על האיראנים, בנו על חיזבאללה, בנו על זה שהם יתישו את החברה הישראלית, בנו על נתק מהאמריקנים. כל זה לא עובד להם. מה נותר להם? ניסיון להניע דברים אחרים.
"מה הדבר הכי מרכזי? לנסות ולעשות משהו שיצית את יו"ש והר הבית, ובהיבט הזה אני שוב אומר - החובה שלכם להיערך למלחמה, להיות מוכנים עם הכוחות, לצבור את כל המודיעין הרלוונטי ולהתכונן. מצד שני חובתנו כמערכת לנקז לחצים. ניקוז הלחצים זה לקבל את המלצות צה"ל, בלי קשר לתפיסת עולם. מה שחשוב עכשיו זה לנצח בעזה, עם חזיתות מוגברות ביהודה ושומרון ובצפון".
גלנט הוסיף: "באשר למתיישבים, בכל המקומות שאני רואה הם מגלים אחריות. כמות האירועים האלימים נמצאת בירידה משמעותית, ובתור אחד שמתעסק עם זה באגפים אחרים - המעורבות של מתיישבים בתוך העניין הזה היא גם כן חלקית בלבד. לא מדובר פה על שום דבר שמאפיין את ההתיישבות".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
שר הביטחון סיכם: "החלטנו שאנחנו מכריעים את חמאס, אנחנו לא עוצרים עד שמפרקים את הארגון הזה מיכולותיו בכל רחבי עזה. הכרזנו מלחמה על חמאס מעכשיו ועד עולם - ביו"ש, בלבנון ובכל מקום שצריך. בעניין הזה אנחנו הורדנו את הכפפות, אני רוצה שיהיה ברור".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את גלנט בעקבות דבריו ואמר: "כשהזהרתי מהכנסת פועלים מעזה לישראל לפני 7 באוקטובר, גלנט השיב לי בדיוק את אותם דברים שאמר היום - שכניסת הפועלים היא אינטרס של מדינת ישראל. את הסוף המר, לצערנו - כולנו כבר מכירים. הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה שכניסת פועלים שטופי שנאה ליהודים לישראל, ושרשות תומכת טרור חזקה - הם אינטרס ישראלי. שר הביטחון צריך לעסוק בהכרעת אויבי ישראל - ולא בחיזוקם".