על-רקע הדריכות הגבוהה של מערכת הביטחון, בדגש על אזור ירושלים ביום שישי האחרון של חג רמדאן, עצרו הבוקר (שישי) שוטרי המחוז של הבירה בהר הבית שמונה חשודים בהסתה ותמיכה בטרור ומחבלים. לראשונה מאז תחילת החג, רחפן משטרתי הטיל גז מדמיע לצורך פיזור המסיתים.

במשטרה ציינו כי לאחר תפילת הפג'ר (השחר), שבה השתתפו אלפי בני אדם, החלו כמה מהמתפללים בהר הבית בקריאות הסתה ותמיכה בטרור ובארגוני טרור. בעקבות כך עצרה המשטרה בעיר העתיקה ארבעה תושבי מזרח ירושלים וארבעה תושבי הצפון. השמונה הועברו לחקירה במרחב דוד.
"אותם מסיתים ותומכי טרור שפלים הם תושבי מדינת ישראל שמנצלים מועד דתי ומשתמשים במקום תפילה קדוש לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ומחבלים", אמרו במשטרה. "הם פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים הנורמטיביים שמגיעים להר הבית ולא לוקחים חלק באותם מפגני הסתה חמורים".
1 צפייה בגלריה
פיזור מפגינים בהר הבית בירושלים בעזרת גז מדמיע
פיזור מפגינים בהר הבית בירושלים בעזרת גז מדמיע
הגז המדמיע הוטל מרחפן משטרתי
במשטרה הבהירו כי "המחשבה של מסיתים ותומכי טרור שהם 'מוגנים' בתוך הר הבית ויהפכו את המקום לחממת הסתה - שגויה. לא תהיה 'אקס טריטוריה' להסתה במדינת ישראל. אותם אנשים מטילים כתם גדול מאוד על תושבי ישראל המוסלמים, ואנחנו קוראים לכל מי שמתנגד לטרור והסתה לטרור - לפעול למניעת מקרים דומים במקום קדוש".
במחוז ירושלים הדגישו כי המשטרה "תמשיך לפעול עד לסיום חודש רמדאן בכוחות מתוגברים כדי לשמור על הסדר והביטחון, לטפל בנחישות ובמסיתים, ולעצור את כל מי שיזדהה ויתמוך בארגוני הטרור ובמחבלים בכל הכלים והאמצעים הקיימים ברשותנו, בהר הבית ובכל מקום אחר".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום