מאות חברים ובני משפחה ליוו היום (ו') למנוחות בהר הרצל בירושלים את סרן הראל שרביט ז"ל, בן 33 מהיישוב כוכב יעקב שבבנימין, שהבוקר הותר לפרסום כי נפל בקרב ברצועת עזה. "נצא מחוזקים עוד יותר, וניקשר עוד יותר לארץ הקדושה והאהובה", אמר אביו, יצחק שרביט, בדברי ההספד.
הראל, ששירת כקצין לוחם בגדוד 7008 עוצבת חצי האש (551), הוא הנופל ה-502 במלחמה. מתחילת הפעולה הקרקעית נהרגו 168 חיילים ברצועת עזה.

2 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) הראל שרביט
סרן (מיל׳) הראל שרביט
סרן הראל שרביט ז"ל. "שמור עלינו מלמעלה. עליך אפשר לסמוך"
"מה איבדתי, ילד יפה תואר", אמרה אמו של הראל, נוגה, בהלווייתו בצהריים, וסיפרה שפחדה להסתכל על התמונות היפות ששלח לה. האם ציינה שרק לאחרונה השתתף הראל בהלוויית חברו שנפל, וסיפר לה על הרושם העז שההלוויה הותירה בו: "והנה, עכשיו אתה שוכב לידו. כמה כוחות היו בך, וכמה רצית לעשות, ועשית, עשית מלא, אבל היו לך תוכניות". אביו יצחק אמר: "אנחנו נצא מחוזקים עוד יותר, ואנחנו ניקשר עוד יותר לארץ הקדושה והאהובה, ונתלכד יותר במשפחה, ונאמין יותר".
אחיו דוד ספד גם הוא: "אחי היקר, אהובי, אהוב ליבי, אני אוהב אותך מאוד, אין מילים. מרוב מחשבות שמסתובבות בראש, שאף אחד לא יצטרך לכתוב דברים כאלה, לא הצלחתי לכתוב עליך. אתה גיבור שלנו, אתה יודע כמה היינו קרובים, היינו בקשר יום יומי. היית בעל אמונה תמימה ופשוטה ועמוקה".
קודם לכן היום ספדו להראל כמה מחבריו. חברו יצחק אמר: "המלחמה הזו לוקחת את הטובים ביותר של העם שלנו. הראל שרביט היה סמל המחלקה שלי כשעליתי למבצעית של נצח יהודה ב-2011. אוהב אותך אח יקר, הקב"ה יודע את מי הוא צריך קרוב אליו. שמור עלינו מלמעלה, הראל. עליך אפשר לסמוך".
2 צפייה בגלריה
ישראל זיסקינד וחברו הראל שרביט ז"ל
ישראל זיסקינד וחברו הראל שרביט ז"ל
שרביט, בתקופתו כסמ"פ, מתדרך את חייליו לפני יציאה. "דבר ראשון כשמגיעים הביתה - בוסה לאמא"
(צילום: ישראל זיסקינד)
רחלי, מכרה של שרביט, נפרדה ממנו בכתב: "הראל שרביט. היית כל כך מיוחד. עם הצחוק וההומור, המשפחתיות החמה, הפשטות הבריאה הזו, עם אהבת הארץ שזרמה בעורקיך, בחיים המלאי חיים שלך בחווה כאן בבקעה, בבתים שבנית בארץ הזו. שלחת מעזה שתשמח להכיר מישהי, והתמונה האחרונה העדכנית שלך מהמלחמה. ואיך שוב מספידים. ואיך שוב נופל יהלום".
ישראל זיסקינד חברו כתב: "'מה הדבר הראשון שאתם עושים כשמגיעים הביתה?', פתח שרביט, הס' שלנו, את תדריך היציאה. כולנו ענינו מיד, 'מפרקים את הנשק לשלושה חלקים', 'לא!', צעק שרביט, 'דבר ראשון בוסה לאמא'. הראל שרביט הי"ד. הס' האגדי".
חברו אריאל ספד לו: "עוד זה מדבר וזה בא. יובל גם הראל וארץ ישראל שכולה. צר לי עליך אחי היקר. נעמת לי מאוד. גיבור החיל, ארי שבחבורה. איך נפלו גיבורים בתוך המלחמה. מר לי מר. יבש מעיין דמעותיי. גדול כים שברנו. מי ירפא לנו. עוד רבות יסופר על זה האיש. לוחם חירות ישראל. הקדוש הראל שרביט הי"ד בן יצחק ונגה. היקרים. הלב השבור נשבר. אוהב אותך לנצח חבר".