המיליארדר חיים סבן ביקר בשבוע שעבר בבית הלבן, ופגש את הנשיא ג'ו ביידן. הביקור אמור היה לארוך שעה, במסגרת ארוחת צהריים, אבל בפועל הוא בילה עם הנשיא ואנשיו שלוש שעות. אפשר להניח שדיברו על סעודיה, על ממשלת נתניהו והבחירות הבאות בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
חיים סבן וג'ו ביידן
חיים סבן וג'ו ביידן
(צילום: באדיבות קרן סבן)
הוא מוכן לומר ש"הפגישה הייתה טובה. בכל פעם מחדש, ביידן מצהיר שלא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אבל יש אתגרים, במישורים שונים", כלשונו. "יש קיצוניים ומשיחיים בממשלה שגורמים לו פריחה". ההתרשמות היא שסבן, שיחד עם רעייתו נמנה עם התורמים הגדולים של המפלגה הדמוקרטית, מודאג מאוד. וזה יוצא דופן. בדרך כלל, ישראלים ואמריקנים שיוצאים מהנשיא ביידן שומעים ממנו הבטחות ל"ברית החזקה כברזל" בין המדינות. אך סבן חושב שיש על הברית איום, והוא קשור לקיצוניות הגואה בממשלה.
הוא גם שמח לפרט במי מדובר. "סמוטריץ' ובן גביר גורמים נזק ליחסי ארה"ב-ישראל. הרבה מאוד זה נובע אצלם מאידיאולוגיה, אני מוכן להכיר בכך. אבל הרבה מאוד, במקרה שלהם, זו פשוט בורות", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ושגריר סין בישראל
בנימין נתניהו ושגריר סין בישראל
נתניהו והספר של נשיא סין. אפילו לא נמר מנייר
הרגע הקצר שבו דלפו ידיעות על כוונה של נתניהו לבקר בסין, סוג של תגובה להפניית העורף מהבית הלבן, מעורר בסבן בעיקר תמיהה. "הבדיחה הזו, האיום שביבי ייסע לסין. זו ממש בדיחה. זה אפילו לא נמר של נייר. תגיד, הסינים יכריזו וטו במועצת הביטחון, אם נגיע לרגע הזה - ואני חושש שנגיע - שידונו שם בהחלטה נגד ישראל לפי פרק 7, זה שמאפשר סנקציות? איך אנשים עם כל כך הרבה ניסיון, חוכמה ופיקחות עושים דברים כאלה?"
הריאיון המלא - היום במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" וב-+ynet