3 צפייה בגלריה
 מתן כהנא
 מתן כהנא
"מדינת ישראל זקוקה לממשלה שנשענת על הכוחות המרכזיים". גנץ, כהנא ונתניהו
(צילום:באדיבות חדשות הערב "כאן 11", שמוליק דודפור, אלי מנדלבאום )
ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) התייחס היום (שני) להצעתו להקמת ממשלת אחדות יחד עם הליכוד ויש עתיד בראשות בנימין נתניהו, ואמר כי "אם נתניהו ירצה את זה - אני מניח שיתקיים שיח משמעותי ומהותי כדי לבחון את זה". כהנא הבהיר כי "עמדתו של בני גנץ ברורה וידועה והוא אומר אותה בכל הזדמנות. אני אומר שאם נתניהו יראה שזה רלוונטי מבחינתו, אני מניח שהמערכת הפוליטית תשקול את האירוע הזה".
לדברי כהנא, "העמדה המפלגתית שלנו היא מאוד ברורה, והיא העמדה שמובאת על ידי גנץ, לפיה הפיתרון הזה (של ממשלת אחדות) הוא לא רלוונטי. אני מקבל את זה כי לצערי באמת הסיטואציה לא רלוונטית, אבל הוספתי קומה של תקווה. אמרתי שאם אף אחד לא ידבר על הפיתרון הזה, אז בטח שהוא לא יקרה, אבל אם אני אעלה את זה ואולי אנשים נוספים יצטרפו אליי זה יעזור". הח"כ מהמחנה הממלכתי הבהיר כי הצעתו "לא הייתה בשום דרך שהיא בלון ניסוי של גנץ. גנץ לשמחתי מעודד חופש דעה בתוך המפלגה שלו".
כהנא ניסה להסביר את ההיגיון מאחורי הצעתו לממשלת אחדות, וטען כי "מדינת ישראל זקוקה לממשלה שנשענת על הכוחות המרכזיים, הדמוקרטיים והציוניים שיש בדמוקרטיה הישראלית. אחרי שתהיה קואליציה שנשענת עליהן וקובעת קווי יסוד ברוח מגילת העצמאות, היא לא תחרים אף אחד".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הממשלה הזו, שהיא כביכול ימין על מלא, היא כישלון קולוסאלי". ישיבת הממשלה, בשבוע שעבר
(צילום: אוליסייה פיטוסי)
לטענת כהנא, שכיהן בקנדציה הקודמת כחבר כנסת ושר מטעם מפלגת ימינה, "גם הממשלה הקודמת של בנט נשענה על קצוות, ובסוף היא לא הצליחה. הממשלה הזו, שהיא כביכול ימין מלא על מלא למרות שהם לא מתנהגים ככה, היא כישלון קולוסאלי בכל פרמטר. לכן אין מנוס מלהבין שמדינת ישראל צריכה ממשלה שנשענת על הכוחות המרכזיים".
הוא הוסיף כי הוא "מעריך שגנץ ינצח בבחירות הבאות ויהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה, ואין לי ספק שזו הממשלה שהוא ירכיב. השאלה היא האם אנחנו צריכים לחכות כמעט ארבע שנים שבהן המדינה מתפוררת ומתפרקת, או שאפשר לעשות את זה לפני?".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
בן גביר בדרכו לישיבת הממשלה, אתמול. "גורם בכיר בממשלה אמר שהנזק שהוא עושה יותר גרוע מה-BDS"
(צילום: שריה דיאמנט)
על אף הצעותיו לממשלת אחדות בראשות נתניהו, לכהנא יש ביקורת חריפה על ראש הממשלה: "אני רואה את מדינת ישראל צועדת על פי תהום והממשלה נחושה לעשות את הצעד הזה קדימה שיזרוק אותנו לתוך התהום הזו". לדבריו, "בסוף זו אחריותו של ראש הממשלה. זו הקדנציה שלו, זה התור שלו, והוא זה שיכול לעצור את המצב הזה. בספרי ההיסטוריה, יזכרו שראש הממשלה נתניהו פירק את מערך המילואים, פירק את צה"ל, פירק ופורר את הלכידות בעם, ופגע בביטחון ובכלכלה".
גם משותפיו הנוכחיים של נתניהו לקואליציה, כהנא לא חוסך. "סמוטריץ' ובן גביר עושים נזק עצום למדינת ישראל", אמר. "לפי גורם בכיר בממשלה, שכולנו יודעים מה זה אומר גורם בכיר בממשלה, הנזק שבן גביר עושה למדינת ישראל גרוע יותר מהנזק של ה-BDS. בהקשר הזה, סמוטריץ' ובן גביר הם באותו מקום".
לפי ההצעה שכהנא פרסם לפני כשבוע וחצי בפוסט בפייסבוק, לה קרא "מתווה כהנא לחילוץ מדינת ישראל מהמשבר", "נתניהו ראש ממשלה לשנתיים. ממשלה הנשענת על הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד, עם כל מי שיסכים לקבל קווי יסוד ברוח מגילת העצמאות. בעוד שנתיים בחירות ונתניהו פורש לביתו בכבוד".