5 צפייה בגלריה
בגרות במתמטיקה. ארכיון
בגרות במתמטיקה. ארכיון
בגרות במתמטיקה. ארכיון
(צילום: רועי עידן)
בישראל יש היום כ-145 אלף תלמידים מאומתים לקורונה, ועוד רבים נמצאים בבידוד משום שנחשפו לכאלה שנדבקו. אבל מלבד אלו שנדרשים לשהות בבידוד מתוקף חובה, חלק מהתלמידים שהו באחרונה בבתיהם מסיבה לא שגרתית: חשש מהידבקות לקראת מועד החורף של בחינת הבגרות במתמטיקה, שתתקיים היום (ה') בבתי הספר ברחבי הארץ.
אחרי ששלשום נספרו כ-72 אלף מאומתים, ובזמן שבישראל יש כ-400 אלף חולים פעילים לכל הפחות, החליטו בתי ספר בשיתוף עם ההורים והתלמידים כי הם ישהו ב"בידוד מניעתי" כדי שיוכלו להגיע בריאים למבחן החשוב במתמטיקה.
5 צפייה בגלריה
אלה כץ תיכון אמית רחובות בבידוד מונע
אלה כץ תיכון אמית רחובות בבידוד מונע
אלה כץ, תלמידת תיכון אמית הלל ברחובות. "אחרי כל ההשקעה אף אחת לא רוצה להפסיד את הבחינה"
5 צפייה בגלריה
רון ימין תיכון אמית רחובות בבידוד מונע
רון ימין תיכון אמית רחובות בבידוד מונע
רון ימין אזולאי. "מתמטיקה זה לא עוד מקצוע"
אלה כץ, תלמידת אמית הלל ברחובות, תיבחן היום בחמש יחידות. היא וחברותיה לכיתה החליטו ללמוד מהבית כדי שלא להסתכן בהדבקה. "אחרי כל ההשקעה, אף אחת לא רוצה להפסיד את הבחינה בגלל קורונה", היא מספרת, "גם כך המתח גדול כי הבחינה במתמטיקה מאתגרת ולא צפויה. אנחנו לומדות בזום כבר שבועיים. זה לא פשוט, אבל בזכות המורה המדהימה שלנו עשינו הכנה טובה".
גם רון ימין אזולאי, תלמיד י"ב בתיכון אמית י' באשדוד, שמר על עצמו בימים האחרונים ולא הלך לבית הספר. "מתמטיקה זה לא עוד מקצוע", הוא מסביר, "התכוננתי לבחינה הזו הרבה זמן והחלטתי להישאר בבית כשבחוץ התחלואה בשיא. רוב התלמידים אצלנו מגיעים לכיתה, אבל אני נעזר בזום עם המורה ומקווה להצליח במבחן". אופיר מושקוביץ', תלמיד בישיבת אמית עמיחי ברחובות, ויתר גם הוא על הגעה לבית הספר: "הבגרות במתמטיקה חשובה לי מאוד. החלטתי שאעשה הכל כדי להימנע מהדבקה. בשבוע האחרון למדתי מהבית, לא הגעתי לכיתה".
5 צפייה בגלריה
ליאור חדד בבידוד מונע
ליאור חדד בבידוד מונע
ליאור חדד, שלומדת בערד. "להידבק ולדחות בגרות? זה קשה הרבה יותר"
5 צפייה בגלריה
אודליה משה תלמידת יב מתיכון עתיד יגאל אלון יהוד מונוסון
אודליה משה תלמידת יב מתיכון עתיד יגאל אלון יהוד מונוסון
אודליה משה. "ידעתי שאני חייבת לשמור על עצמי יותר לפני הבגרות"
מדובר בתופעה נרחבת, שקיימת בבתי ספר רבים וכוללת מבחנים נוספים. מנהלת קריית החינוך בן גוריון בנס ציונה, איריס דורון, מספרת שהחליטה לשלוח את תלמידי שכבת י"ב ללמידה מהבית, אחרי התייעצות עם צוות המורים ובתמיכת ועד ההורים, כדי שיגיעו בריאים לבחינה בספרות ביום שני. "התלמידים נשארים בבית ולא מגיעים לבית הספר", מספרת דורון, "אבל הם פותחים מצלמות בזום ולומדים מרחוק. אין יום בלי תלמידים מאומתים חדשים, מבודדים, מורים שנשלחים להיבדק, ולכן אין מנוס מבידוד מונע לפני הבגרויות".
ליאור חדד, תלמידה באולפנת בני עקיבא ערד לחינוך סביבתי, מסבירה מה הוביל אותה להישאר לאחרונה בבית: "הבנתי שאם אסע לאולפנה בתחילת השבוע, וחס ושלום חברה תהיה חולה, זה יכניס אותי ללחץ מיותר. האולפנה הבינה את המצב הרגיש והצוות היה נגיש עבורי גם מרחוק. אם הייתי נדבקת והבגרות הייתה נדחית, זה היה קשה הרבה יותר".
אודליה משה, תלמידת תיכון עתיד יגאל אלון ביהוד-מונוסון, נכנסה אף היא לבידוד מונע: "לפני הבגרות במתמטיקה ידעתי שאני חייבת לשמור על עצמי יותר, ממש לא לצאת מהבית. בימים האחרונים לא הלכתי לעבודה בסופר, לא נפגשתי עם חברות ולא הגעתי לכיתה. האמת שאני לחוצה לקראת המבחן, לא כל כך מוכנה, אבל אני ניגשת אליו בידיעה שעשיתי הכל כדי להישאר בריאה".