23 ימים חלפו מתחילת המלחמה, כ-40 ישראלים ועובדים זרים עדיין מוגדרים נעדרים. חנן יבלונקה (42), תושב תל אביב ואב לשניים (9 ו-12), היה במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים עם חבריו, בהם ליאור אסולין ושחר בן נעים שנרצחו, ומאז נעלמו עקבותיו. משפחתו מבקשת לקבל כל פיסת מידע שתוכל לשפוך אור על גורלו של חנן.
האחות אביבית מספרת שחנן יצא מבית הוריו בתל אביב ביום שישי כדי לחגוג יום הולדת עם החבר אסולין. תחילה נסעו לכיוון חדרה, אך במהלך הדרך החליטו לשנות כיוון ולהגיע למסיבה בדרום. "נסעתי עם המשפחה שלי לבית הוריי בתל אביב, היינו מרותקים לדיווחים בתקשורת על חדירות החבלים והדיווחים מהזוועות במסיבה. עוד בכלל לא ידענו שחנן היה שם", סיפרה אביבית.
1 צפייה בגלריה
הגיע מגל גנות
הגיע מגל גנות
חנן יבלונקה
( באדיבות המשפחה)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
פוסט בפייסבוק על אודות הרצח של אסולין, הסיקה המשפחה שחנן היה איתו. לדברי האחות, "אלה השעות הכי נוראיות, לא רצינו להאמין שאנחנו במצב הזה. קיווינו שאולי חנן עדיין לא עונה לשיחות כי אבד לו הנייד או שהוא מסתתר". כשזוהו הגופות של אסולין ובן נעים, עלתה מחשבה שגם הגופה של חנן תאותר.
"הגענו למחנה שורה בניסיון להבין אם נוכל לזהות את חנן בין הגופות", סיפרה אביבית. "השוטר בכניסה סיפר לנו שהגיעו למעלה מ-900 גופות, למרות שבדיווחים בחדשות דיברו אז על 300. ביקשו מאיתנו לעזוב את המקום, עד שייצרו איתנו קשר".
רק ב-19 באוקטובר, כמעט שבועיים אחרי הטבח, פנה למשפחת יבלונקה גורם רשמי מטעם המדינה. אתמול (שבת), השתתפה האחות בשיחת זום שערך מתאם השבויים והנעדרים גל הירש עם משפחות החטופים ברצועת עזה והנעדרים. "הוא ציין את מספר הנעדרים הישראלים שעומד לדבריו על 15 שלא אותרו", סיפרה אביבית. "אני לא הבנתי את כוונתו ונכנסתי לדבריו. ביקשתי לדעת באיזו רשימה חנן נמצא, הסברתי לו שאף אחד לא אומר לנו מה הסטטוס האמיתי שלו".
אביבית הוסיפה: "הוא הבטיח לחזור אלינו באופן אישי ואכן יצר קשר היום בבוקר, והודיע לנו שחנן בין הנעדרים. הוא ניסה להסביר איזה ניסיונות עושים במטרה לאתר את הנעדרים והבטיח שהוא לא מוותר על אף נעדר. היינו צריכים לשמוע שיש מי שמחפש את חנן". האחות סיפרה ששיתפה אישית את הירש בכך שחנן מתמודד עם מחלה שדורשת טיפול תרופתי יומי, והיום הגיע נציג שמלווה את המשפחה לאסוף ניירת המתעדת את מצבו הרפואי.
הטלפון הנייד של חנן נמצא בתוך הרכב שלו באזור קיבוץ מפלסים. עם זאת, לא נמצאו בו סרטונים או תמונות שיכולים להעיד על המיקום שלו. כעת מקווה כאמור המשפחה שמישהו יוכל לגלות מה עלה בגורלו של חנן, ופונה לכל מי שאולי ראה אותו במסיבה לפנות אליה בהקדם האפשרי.
הריאיון עם אחיה של שני גבאי
(צילום: ירון ברנר)

ברשימת הנעדרים גם שני גבאי (25) מיקנעם. שני שימשה כסלקטורית של המסיבה ליד קיבוץ רעים, ומאז הטבח לא אותרה. האח אביאל אמר הבוקר ל-ynet Live: "אין שום מידע חדש מהיום הראשון, כאילו בלעה אותה האדמה. לאף אחד אין באמת מושג מה קרה איתה, פרט לאותו סרטון מהפח"ק המשטרתי של המסיבה שרואים שמישהי שמה לה חוסם עורקים מאולתר".
האח אמר עוד: "היו לא מעט אנשים בחדר הזה, חלק עדיין נעדרים וחלק אני יודע שנרצחו או נחטפו. אמרו לכולם להתחיל לברוח וכל אחד לקח בזמן שלו צד אחר. אנחנו לא יודעים לאיזה צד שני יצאה ועם מי היא יצאה. אנחנו כרגע עדיין תקועים בשלב הזה. פונים אליי אנשים שניצלו מהחפ"ק. הם זוכרים את אחותי מהחדר כי היא הייתה פצועת ירי ובגלל הקעקוע הגדול שיש לה ונחרת בזיכרון, אבל הם לא שמו לב מתי היא בדיוק יצאה ועם מי".
מישהו מטעם המדינה פנה אליכם? "שני קצינים מטעם המטה ועוד בחורה מלהב 433 מדברים איתי. הם אנשים מאוד נחמדים, אבל אין להם שום מידע לתת לי. כל יום הם אומרים לי 'אביאל, אין מידע'. זה שעוטפים ומחבקים ועוזרים זה נחמד, אבל זה לא עוזר לי. אני כבר שלושה שבועות לא יודע מה קורה עם אחותי".