גזר דין רביעי בעקבות רצח החייל בפיגוע דקירה לפני שלוש שנים: בית המשפט במחנה עופר גזר היום (שלישי) מאסר עולם ועוד 25 שנים על אחמד עסאפרה שהורשע בגרימת מותו בכוונה של רב-טוראי דביר שורק באוגוסט 2019 בגוש עציון. גרימת מוות בכוונה מקבילה בשטחי יו"ש לעבירת רצח. על עספארה נגזר גם לפצות את משפחתו של החייל במיליון וחצי שקלים.
עספארה, שהורשע גם בשתי עבירות נוספות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות, היה מפקד חוליה צבאית בחמאס שבה היו חברים בין היתר השניים שדקרו את שורק. בהכרעת הדין קיבל בית המשפט הצבאי את עמדת התביעה הצבאית שלפיה יש להרשיע את עסאפרה בביצוע העבירות, אף על פי שלא נכח בזירת הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את שורק.
חברי וליית חמאס הנאשמים ברצח דביר שורק בבית המשפט
(צילום: אלישע בן קימון)

בדצמבר האחרון גזר בית המשפט הצבאי מאסר עולם ועוד 40 שנה על קאסם עסאפרה ומאסר עולם ועוד 20 שנה על בן דודו נסיר עסאפרה - שני המחבלים שרצחו את שורק בדקירות. על יוסף זהור, חבר חוליה נוסף שלא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, נגזר עונש של מאסר עולם ועוד 15 שנה בגין הרשעתו בגרימת מותו של שורק ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות.
שורק, תושב עפרה בן 19 במותו, ירד מאוטובוס בצומת גוש עציון כשבידו שקית עם ספרים שקנה לרבנים שלו - והחל לצעוד בהמשך לעבר הישיבה שבה למד בקיבוץ מגדל עוז. קאסם עספארה ונסיר עסאפרה חסמו את דרכו של החייל באמצעות רכבם. בהמשך יצא נסיר מהרכב, החל להכות את שורק ודקר אותו כמה פעמים בפלג גופו העליון.
שני המחבלים שדקרו למוות את שורק נמלטו מהזירה. 48 שעות אחרי הרצח פשטו לוחמי ימ"מ על הכפר בית כאחיל, שנמצא כעשרה קילומטרים דרומית למקום הרצח, והפתיעו במיטותיהם את שני המחבלים. כעבור כמה שעות הודו השניים כי רצחו את שורק.