ארבע שנים וחצי לאחר רצח אישה בת 60 בפרדס חנה-כרכור נעצר החשוד, נכדה של האישה - שנמלט למולדובה עוד לפני מציאת הגופה. מעצרו של החשוד, רדיאון שצ'בלב, הוארך היום (שישי) בבית המשפט בחיפה בעשרה ימים.
גופתה של האישה, פאינה רצולסקי, נמצאה ב-14 במרץ 2018 - ככל הנראה יומיים לאחר הרצח עצמו. במשטרה אמרו כי חקירת האירוע, אשר הוטלה בשעתו על חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף, העלתה חשד כי נכדה שצ'בלב, בן 23, היה מעורב ברציחתה. על פי החשד, הוא נמלט עם כסף ותכשיטים, וטביעות אצבעותיו - לצד ממצאים נוספים - נמצאו בזירה.
1 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזירת הרצח בפרדס חנה בו נרצחה אישה בת 60
כוחות משטרה בזירת הרצח בפרדס חנה בו נרצחה אישה בת 60
כוחות בזירת הרצח, במרץ 2018
(צילום: דוברות משטרה)
שצ'בלב התגורר עם סבתו, שעלתה כמה שנים לפני כן לישראל, ביחידת דיור שכורה בחצר בית. לפי העדויות, השניים התעמתו לא פעם, בעיקר על רקע כספי. שוטרים מצאו אותה מתבוססת בדמה בחדר השינה, ובדירה הבחינו בכתמי דם. מהחקירה עלה כי החשוד עזב את הארץ לחו"ל לפני מציאת הגופה ומאז שהה שם בבריחה.
הנכד החשוד התקשר לצוות החקירה מחו"ל וביקש להסגיר את עצמו. הגעתו תואמה עם נציג המשטרה ברוסיה. הוא נחת בישראל כשהוא פצוע ומהלך על קביים ועם נחיתתו בנתב"ג נעצר והובא לחקירה במשרדי הימ"ר.
עו"ד פארס בריק, שמייצג את החשוד ברצח סבתו מטעם הסניגוריה הציבורית: "הנכד הגיע לארץ במטרה להסגיר את עצמו. בית המשפט קיבל את בקשתנו והורה לשלוח את הנכד לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת תוצאות הבדיקה".