אש נפתחה במהלך הלילה לעבר בית עסק בשפרעם והובילה לפציעתם של שלושה גברים - אחד באורח בינוני-קשה ועוד שניים באורח קל. במקביל, בכפר דיר חנא תועדו שני רעולי פנים יורים לעבר כלי רכב - ונמלטים בעקבות מעצור בנשק, תוך כדי שהם יורים באוויר מנשק אחר.
שוטרי מחוז צפון בפיקודו של ניצב שמעון לביא פתחו בסריקות נרחבות באזור הגליל בעקבות האירועים. זאת, כשבחודשים האחרונים מתוגברת המשטרה בצפון בכוחות מיוחדים שמבצעים חיפושים אחר אמצעי לחימה. רק הבוקר (שישי) התקבלה תזכורת לחשיבות שבמיגור הפשיעה בחברה הערבית - עם הרצח של בסאם קבלאן בבית ג'אן, שש שנים אחרי שאחיו הגדול חוסיין נרצח בכניסה ליישוב ראמה.

5 צפייה בגלריה
חיפוש נשק בסאג'ור
חיפוש נשק בסאג'ור
חיפוש נשק בסאג'ור
5 צפייה בגלריה
אקדח שנתפס בתוך סיר מתחת לשיש מטבח
אקדח שנתפס בתוך סיר מתחת לשיש מטבח
אקדח שנתפס בתוך סיר מתחת לשיש במטבח בטמרה
במהלך החיפושים נחשפים השוטרים למקומות ההזויים לעתים שבהם מוסתרים הנשקים הבלתי-חוקיים שמשמשים את הפושעים בחברה הערבית - בין היתר בתא שירותים ובתוך סירים. בכפר מג'ד אל-כרום נתפסו השבוע בתוך מכולה אקדח איירסופט ורובה ציד, יחד עם סמים, ונעצר חשוד בהחזקתם. בכפר סאג'ור נתפס תת-מקלע מסוג קרלו בחצר בית, וגם שם השוטרים עצרו חשוד.
בטמרה נתפס נשק מעל גג של תא שירותים, ונעצר חשוד בן 27. במקום אחר בטמרה נתפס אקדח בתוך סיר מתחת לשיש במטבח - והמשטרה מחפשת אחר צעיר בן 28 שנמלט.
במבצע רחב-היקף של תחנת משטרת עפולה נגד מחוללי פשיעה בכפר אכסאל, שבו לקחו חלק גם שוטרים מיחידה טקטית של מג"ב וכלבנים, נתפסו בשתי זירות שונות שלושה נשקים מסוג קרל גוסטב, אופנוע TMAX ואופנוע שטח - ונעצרו שלוה חשודים תושבי הכפר בשנות ה-20 לחייהם.
הפשיעה בחברה הערבית
על פי נתוני המשטרה, במהלך שבעת החודשים שחלפו מתחילת השנה, נתפסו במחוז הצפוני 743 אמצעי לחימה - בהם 392 רובים ואקדחים - ונעצרו 765 חשודים. במבצע המשטרתי נתפסו 152 רובים, 240 אקדחים, 309 רימונים, 26 מטעני חבלה ו-16 לבנות חבלה. מדובר בעלייה של 37% בתפיסת כלי הנשק במחוז הצפון לעומת השנה שעברה.

"אהיה שמחה אם המשטרה תקרע אותם"

תושבת דיר חנא שהייתה עדה לסריקות שבוצעו בכפר בעקבות הירי אמרה כי היא "בעד שיתפסו את היורים כדי שיקבלו את העונש הכי קשה. אלו פושעים שיכולים לרצוח, והירי הלילה כמעט הסתיים ברצח. אני אהיה שמחה יותר אם המשטרה תקרע אותם".
תושבים מטמרה הוסיפו: "פעילות המשטרה חשובה לכולנו. התפיסות של הנשקים הן מדהימות, וצעד כזה יציל חיים של אנשים. נכון שעדיין מסתובב נשק, אבל סומכים שהמשטרה תפעל ביד קשה נגד כל מי שמחזיק בנשק לצורך פגיעה באנשים".
5 צפייה בגלריה
חיפוש נשק באיכסאל
חיפוש נשק באיכסאל
חיפוש נשק באכסאל
5 צפייה בגלריה
חיפוש נשק באיכסאל
חיפוש נשק באיכסאל
רובה ציד מוסתר שאותר באכסאל
5 צפייה בגלריה
חיפוש נשק במג'ד אל-כרום
חיפוש נשק במג'ד אל-כרום
חיפוש נשק במג'ד אל-כרום
מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, אמר כי "איתור ותפיסת כלי הנשק הבלתי חוקיים שנמצאים ביישובים הערביים היא משימה בעדיפות העליונה שלנו. אני שומע לפעמים את המילים 'לאסוף את הנשק', צריך להבין שאף אחד לא מחכה שנדפוק לו על הדלת של הבית, נגיד שבאנו לאסוף את הנשק - והוא יחזור מהחדר שינה עם סלסלה של נשקים קשורים בסרט ויגיד 'בבקשה, הכנתי לכם'".
לדברי ניצב לביא, "הגורמים שמחזיקים בכלי הנשק מסתירים אותם היטב, פעמים רבות בשטח, כך שלא יימצאו בחיפוש בבתים. הם נזהרים מאוד בשינוע של הנשק ממקום למקום, ומיד לאחר שעושים בו שימוש, הנשק מוסתר".
ניצב לביא הוסיף כי "השוטרים שלנו פועלים באופן רציף, גלוי וסמוי להשיג מידע על כלי הנשק, מוקפצים למשמע כל קול ירי, בודקים כל חשד וחותרים למגע, לעתים תוך סכנה לחייהם. המאבק היומיומי הזה והמיקוד שלנו במשימה נותן תוצאות, והשבוע היו לנו כמה תפיסות בעקבות עבודה יפה ועיקשת של השוטרים".