זיכויו של שרת בית ספר שאחז בישבנה של תלמידה בת 17 מעורר סערה באיטליה, והוביל לזעם ולמחאה ברשת. שופטים בבית משפט ברומא זיכו את הגבר בן ה-66 מאשמת תקיפה מינית, מכיוון שלטענתם כדי שמעשה ייחשב להטרדה או לתקיפה מינית הוא צריך להימשך לפחות 10 שניות. לפי בית המשפט בעיר הבירה, השרת נגע בישבנה של התלמידה "בין חמש לעשר שניות".
התקרית הייתה באפריל 2022 בתיכון ברומא. התלמידה סיפרה כי עלתה במדרגות עם חברה בדרך לשיעור ולפתע הרגישה יד שמפשילה את מכנסיה, חודרת מתחת לתחתוניה ונוגעת בישבנה. היא הסתובבה לעבר השרת, שאמר: "את יודעת שאני צוחק". הנערה הגישה נגדו תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
איטליה מחאה אחרי פסיקת בית משפט ב רומא הטרדה מינית
איטליה מחאה אחרי פסיקת בית משפט ב רומא הטרדה מינית
אחד הסרטונים שעלו לרשת במחאה על הפסיקה
אנטוניו אבולה בן ה-66 הודה שנגע בישבנה של הנערה ללא הסכמתה, ואמר שמדובר בבדיחה. בדיווח של רשת BBC נאמר שהתביעה הציבורית ברומא דרשה לשלוח את אבולה לשלוש שנות מאסר וחצי, אך כאמור השופטים קבעו כי הוא לא עבר עבירה – מכיוון שהמעשה נמשך פחות מ-10 שניות.
בעקבות הפסיקה והזעם הציבורי צעירות וצעירים באיטליה העלו לרשתות החברתיות סרטונים שבהם הם נראו נוגעים בעצמם, חלק באיברים אינטיימיים, למשך 10 שניות.
2 צפייה בגלריה
איטליה מחאה אחרי פסיקת בית משפט ב רומא הטרדה מינית
איטליה מחאה אחרי פסיקת בית משפט ב רומא הטרדה מינית
פאולו קמילי, ששיחק בסדרה "הלוטוס הלבן", העלה סרטון שבו טשטש את ידו
"השופטים פסקו שהוא צחק? ובכן, מבחינתי זה לא היה בצחוק. בשניות האלה הספקתי להרגיש את הידיים שלו על הגוף שלי", אמרה התלמידה על זיכוי השרת. "הוא הגיח מאחוריי מבלי לומר דבר ושם את הידיים שלו מתחת למכנסיים שלי, ובתוך התחתונים שלי, ואחז לי בישבן".
הנערה סיפרה שהיא מרגישה בגידה כפולה – מצד התיכון שלה, ומצד מערכת המשפט. "אני מתחילה לחשוב שזו טעות לסמוך על מוסדות", אמרה התלמידה, וציינה שהיא חוששת שפסיקת בית המשפט ברומא תמנע מנערות ומנשים להיחשף ולספר על הטרדות ותקיפות מיניות שעברו.
איגוד התלמידים בלאציו, המחוז שבו נכללת רומא, מסר בתגובה לפסיקת בית המשפט בבירה האיטלקית: "אנחנו מזועזעים מהנימוק של הפסיקה. אנחנו לא מרגישים בטוחים בשום מקום – ובמיוחד בבית הספר, שצריך ללמד אנשים להיות מודעים לאלימות ולאפליה ולמגר אותן".