חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה בחריפות הערב (יום שני) את דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, שמתח ביקורת על אמירתה כי "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ. עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל". הגרי אמר ל-ynet Live כי "זה משפט חמור מאוד שפוגע בצה"ל, במפקדים, בביטחון המדינה", וגוטליב צייצה בתגובה בטוויטר כי "דובר צה"ל חורג מסמכותו ומתפקידו ומעז לייחס לי פגיעה בביטחון, על שהרהבתי עוז לומר כי עומק הדיפ סטייט חדר לשורות הקצונה הבכירה בצה"ל".
עוד איימה ח"כ גוטליב כי תא"ל הגרי "יקבל תלונה על אודות התנהלות שאינה הולמת", וצירפה מכתב הממוען לרמטכ"ל, הרצי הלוי. "לא רק שדבריו של דובר צה"ל ממחישים את דעתי, אך החומרה בתעוזתו לרדת למגרש פוליטי ולייחס לי אמירה פוגענית חסרת כל בסיס", הוסיפה גוטליב.
1 צפייה בגלריה
תא"ל דניאל הגרי
תא"ל דניאל הגרי
"מי אתה? הוא מבין בכלל מה זה דיפסטייט?". גוטליב נגד תא"ל דניאל הגרי
(צילום: יואב דודקביץ, דובר צה"ל)
במקביל, גוטליב המשיכה לתקוף את הגרי בריאיון בערוץ כנסת. "מי אתה אדוני הגרי דובר צה"ל שמעז לומר שהאמירה שלי שעומק שהדיפסטייט חדר לקצונה הבכירה בצה"ל פוגעת בביטחון ישראל? אז בוא קבל אדוני הדובר, בוא נראה מה זה דיפסטייט. בוא נראה אם הוא בכלל מבין, זה דחיסה של רעיונות שמאל והנחות עבודה מאוד מסוימות גם לשורת הצבא".
הוא לא מקבל את ההבחנה הזאת. הוא מדבר במובן המקצועי - טלי גוטליב פוגעת בביטחון. "דיפסטייט זה דחיסה של רעיונות שמאל והטמעתם בכל מיני אופנים וצורות. זו פגיעה בביטחון הצבא וישראל, רעיונות שמאל פוגעים קשות במדינה. פה מדובר בנציג הצבא, בעצם העובדה שהוא מתראיין על האמירה הלגיטימית שלי. הדיפסטייט חדר לשורות צה"ל ולקצונה הבכירה, ואני אעשה בדק בית בצורה מאוד רצינית, אבדוק את כל מי שמתקדם מעל דרגת אלוף".
זה נשמע כמו צייד מכשפות. "חס וחלילה. אדרבה, אני רוצה את הדלת פתוחה לפני כל הדעות הפוליטיות. מה שדובר צה"ל אמר זו התבטאות חוצפית ושערורייתית שאני דוחה בשתי ידיי. איך העובדה שאני טוענת שהדיפסטייט חדר לעומק הצבא פוגעת בביטחון המדינה? שישאל את עצמו איך עומק הדיפסטייט חדר לקצונה הבכירה בצה"ל. בוא נראה אם הוא בכלל מבין מה זה דיפסטייט".