רופא קרדיולוג בקופת החולים לאומית בשכונת נווה יעקב בירושלים תועד כשהוא תוקף באלימות מטופל וחובט בו במכות אגרוף בראשו, תוך שהוא מאיים "אני אהרוג אותך". הרופא טוען מצדו כי הוא הותקף על ידי המטופל – ובקופת החולים אמרו כי מדובר בהגנה עצמית.
הרופא סיפר כי המטופל היה זה שתקף אותו תחילה, בעקבות עיכוב בתורים. הוא הסביר כי טיפל במקרה של אדם בעל בעיה קרדיולוגית מורכבת, כשלפתע התפרץ המטופל לחדרו באמצע הטיפול – וניסה להכות אותו.
1 צפייה בגלריה
הריב בין הרופא למטופל בקופת חולים לאומית בנווה יעקב
הריב בין הרופא למטופל בקופת חולים לאומית בנווה יעקב
מתוך התיעוד
(צילום: מתוך טוויטר)
שוטרים שהוזעקו אל קופת החולים הפרידו בין השניים, שהגישו תלונות הדדיות בתחנת המשטרה. בעקבות התלונות פתחה המשטרה בחקירה, ושחררה את הרופא בתנאים מגבילים.
מקופת החולים לאומית שירותי בריאות נמסר בתגובה: "לאומית רואה בחומרה תקיפה של אנשי צוות רפואי על ידי מטופלים ומבחינתנו מדובר בחציית קו אדום. הרופא הגן על עצמו זאת לאחר שהותקף בחדרו על ידי המטופל ולאחר מכן הגיש תלונה במשטרה".
במחקר שנערך בבית החולים ברזילי באשקלון והתפרסם בסוף החודש שעבר עלה כי מאז פרוץ מגפת הקורונה נרשמה הסלמה באלימות כלפי הצוותים הרפואיים. המחקר התבצע בחודשים נובמבר-דצמבר 2021 בקרב 486 עובדי בית החולים ברזילי, ומממצאיו עלה כי 93% מעובדי המלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה – חדר המיון) וכ-71% מעובדי בית החולים העידו כי נחשפו לאלימות. 64% מהנשאלים דיווחו שהאלימות הסלימה בתקופת הקורונה. השכיחות של אלימות מילולית ופיזית הייתה 69% ו-11% בהתאמה.
הסיבות המרכזיות לאלימות, על פי משתתפי המחקר, היו מגוונות: זמני המתנה ארוכים (70%); חוסר שביעות רצון מהיחס של הצוות (57%); בירוקרטיה (49%) וסיבות נוספות. לתפיסתם התנהגות המלווה היא הגורם התורם ביותר להיווצרות של אירועי אלימות בבית החולים. זאת ועוד, כשליש מהמשתתפים במחקר ציינו כי חוו שלושה-ארבעה סוגי אלימות שונים בחצי השנה שקדמה למחקר. 5% מהמשתתפים במחקר העידו כי נאלצו להעדר מהעבודה בעקבות אלימות נגדם, ושיעור דומה של אנשי צוות פנו לסיוע רגשי.
התיעוד שמוצג בידיעה פורסם ברשתות החברתיות. אם ידוע לכם מי צילם אותו, אנא כתבו לנו במייל האדום