3 צפייה בגלריה
הפוסט של המסיבות
הפוסט של המסיבות
הפוסט של עיריית ירושלים
עיריית ירושלים מקדמת מסיבת רחוב המונית שתתקיים מחר (שישי) ובסוף השבוע הבא - ומזמינה את הציבור הרחב להשתתף בה. זאת כשברקע צפוי משרד הבריאות להמליץ היום בקבינט הקורונה לקדם תקנות שיגבילו פעילויות בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים.
3 צפייה בגלריה
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אתם מוכנים ומוכנות לזה?", נכתב בעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים. "בשישי הזה והבא במדרחוב בן יהודה The Front Stage חוזר להרעיד את העיר. כניסה חופשית מגיל 18". התגובות לפוסט לא איחרו לבוא ותושבי הבירה תקפו בחריפות את התנהלות העירייה. "ביום ראשון התחלואה תעלה, מעניין למה", כתב אחד הגולשים - ואחר הוסיף בעוקצנות: "יש, הקורונה נגמרה, בואו להידבק כל עוד יש סיכוי". גולשת נוספת אמרה מצידה: "מסיבת הדבקה? בטח שאנחנו באים". מגיבה אחרת כתבה: "כשיש חשש לקורונה מיד סוגרים את קבלת הקהל בכל האגפים, אבל התקהלות המונית זה בסדר מבחינתם. משהו רע מאוד עובר על העירייה שלנו".

אתמול ערך שר הבריאות ניצן הורוביץ תדרוך מיוחד לתקשורת בנוגע להמשך העלייה בתחלואת הקורונה, יממה לפני כינוס קבינט הקורונה היום - שבו צפוי משרדו להמליץ על הגבלות חדשות בניסיון לבלום את התפרצות הנגיף. בין היתר הכריז הורוביץ כי בכוונת משרדו להרחיב את מתווה "התו השמח" לאירועים נוספים ולא רק לשמחות, ובהמשך אף אולי לתחום המלונאות.
כבר בפתח דבריו הזהיר הורוביץ כי זן הדלתא של הנגיף צפוי להתפשט עוד יותר. "אנחנו צפויים לראות עלייה בתחלואה בשבועות הקרובים, ולצערנו גם בחולים הקשים", אמר שר הבריאות והוסיף כי "שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר הזה - בריאות הציבור. האינטרס הציבורי בלבד. בניגוד להתנהלות שהכרנו בשנה וחצי האחרונות - אצלנו אף שיקול זר לא נכנס למרחב הזה".
השבוע פרסמה עיריית ירושלים הודעה בנוגע לאכיפת מסכות על-ידי פקחים החל מיום ראשון הקרוב: "בתום הערכת מצב שהתקיימה בעיריית ירושלים הוחלט כי החל מיום ראשון פקחי עיריית ירושלים יחלו לאכוף חובת עטיית מסיכה בכפוף להנחיות הדרג המדיני. עוד הוחלט כי אגף האכיפה והשיטור את ההסברה ויחל במתן התראות לציבור".
3 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
"עלינו לנהוג באחריות ולשמור על ההנחיות". ראש העיר ירושלים, משה ליאון
(צילום: קובי קואנקס)
ראש העיר ירושלים משה ליאון אף הוסיף בהודעה כי "אמנם מספר החולים בירושלים נמוך, אך על מנת לשמור על המספר הנמוך ולהשאיר את ירושלים ירוקה - על כולנו לשמור על ההנחיות ולהקפיד על עטיית מסכה. בנקודת הזמן הזו עלינו לנהוג באחריות אישית ולשמור על ההנחיות".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת למען תושביה תוך הקפדה על הנחיות התו השמח ומשרד הבריאות. האירוע המדובר יתקיים במרחב הפתוח וככל שההנחיות ישתנו, העירייה תפעל לפיהן".