1 צפייה בגלריה
הפתק שהשאיר הנהג לפקח על שמשת הרכב
הפתק שהשאיר הנהג לפקח על שמשת הרכב
"הייתי בהלם שהוא כתב את שמי ואיים לפגוע לי בפרנסה". הפתק שהשאיר הנאשם לפקח על שמשת הרכב
שוטרי אגף החקירות במשטרת צפת הגישו בשבוע שעבר כתב אישום נגד שחר בוקריס (44), תושב ביריה שבגליל העליון, בגין איומים על פקח שנתן לו דוחות חנייה. בנוסף, הוגשה בקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים, והוא שוהה במעצר בית.
לפי האישום, אחרי שקיבל כמה דוחות על חנייה באדום לבן, השאיר בוקריס לפקח מסר מאיים על חלון הרכב, פתק שבו נכתב: "תיזהר לתת לי דוח, זה יעלה לך בפרנסה שלך". בוקריס אף התפרע כמה פעמים באלימות במשרדי הפיקוח העירוני בצפת בעקבות דוחות חנייה שקיבל ואיים כי ירצח את הפקח שנתן לו את הדוחות.
המשטרה הגדירה את הפקח כמאוים והעלתה את רמת ההגנה עליו. "אני עובד כשנה בפיקוח העירוני ולא דמיינתי שאתקל במצב מסוכן שכזה", תיאר הבוקר אוראל אטיאס, עובד מחלקת הפיקוח בעיריית צפת.
תחילתו של הסיפור הוא לפני כשבועיים, לאחר שהבחין אטיאס ברכב שחונה באדום לבן וביקש להסב את תשומת ליבו של בעליו. "אחרי שראיתי שבמשך כמה ימים הרכב חונה בכל פעם באזור אסור הצמדתי לו על פי החוק הודעת קנס וביקשתי מפקידות המחלקה ליצור קשר עם הבעלים כי היה לי מוזר שהם לא לומדים וממשיכים להחנות בכל פעם במקום אסור, למרות שכבר קיבלו שלושה דוחות", סיפר אטיאס.
לאחר שהפקידה איתרה את בעל הרכב והתריעה בפניו, התברר כי הוא לא זה הנוהג בו אלא העובד שלו, בוקריס. "למחרת הגיע בוקריס למשרד והתחיל לאיים ולצעוק כי ידאג שאאבד את הפרנסה שלי והשתולל. המזכירה הרגיעה אותו והסבירה לו שהוא לא יכול לחנות באדום לבן ואם הוא זקוק לחנייה דחופה או לרגע, תמיד יכול להסב את תשומת ליבו של הפקח שלא ייתן לו דוח", תיאר אטיאס.
למחרת עדכן אחד העובדים בקבוצת הווטסאפ של פקחי העירייה כי הבחין ברכב חונה שלא כחוק ועל השמשה שלו מכתב איום לאטיאס. "הייתי בהלם שהוא כתב את שמי ואיים לפגוע לי בפרנסה כי נתתי לו דוחות. אני נשוי טרי וחששתי לעבודתי", אמר אטיאס. בוקריס קיבל בפעם הרביעית דוח חנייה ואטיאס התלונן בתחנת המשטרה בעיר.
שבוע לאחר המקרה קיבל בוקריס דוח נוסף מפקח אחר. הוא הגיע למשרדי הפיקוח העירוני ואיים שיחפש את אטיאס, ידקור אותו למוות וצעק: "אני אאנוס את אשתו". אטיאס שחשש כי בוקריס יחפש אחריו ויפגע בו לקח כמה ימי חופשה מעבודתו. "לא רציתי להיפגע. רציתי בסך הכול להימנע מהדוחות, אבל לא הייתה לי ברירה".
בשבועות האחרונים נצברו לחובתו של בוקריס כעשרה דוחות חנייה בסך 250 שקלים עבור כל דוח. "באיומים נגד עובד ציבור שעושה את עבודתו נאמנה אנחנו נוקטים ביתר חומרה ופועלים להגן על העובד", אמר רפ"ק אלרועי ציוני, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת צפת. "גם אחרי שנחקר הנאשם בפעם הראשונה, שוחרר בתנאים מגבילים ובהרחקה מאותו פקח, הוא המשיך לאיים והתפרע במשרדי הרשות. לאור חומרת האיום הנשקף ממנו הגשנו נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים".
עו"ד דודו בן אשר, שמייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "כתב האישום תוקן באופן משמעותי ולבסוף הנאשם הודה בעבירת איומים קלה בלבד. הוא לקח אחריות על המעשה, הביע חרטה והסביר כי אמר את הדברים בלהט הרגע, וכמובן שלא התכוון לפגוע באיש".