לא מעט ספקולציות הסתובבו אתמול (יום רביעי) סביב יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד, שצולם מסתודד עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אחרי ההצבעה על הנציגים בוועדה לבחירת שופטים. "אני לוחש להרבה מאוד אנשים בכנסת, זה לא היה קשור להצבעות", הדף אדלשטיין את הטענות.

3 צפייה בגלריה
בני גנץ ויולי אדלשטיין מסתודדים בזמן מליאת הכנסת
בני גנץ ויולי אדלשטיין מסתודדים בזמן מליאת הכנסת
ההסתודדות במליאה. אדלשטיין וגנץ
(צילום: ערוץ כנסת)
3 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
אדלשטיין ורוטמן, אתמול במליאה
(צילום: AP /Ohad Zwigenberg)
לטענת ח"כ מהליכוד, שבעבר סירב להצביע בעד חקיקת המהפכה המשפטית ללא ניסיון להגיע להסכמות עם האופוזיציה, "הלחישה הייתה קשורה לאיך לעשות טוב לעם ישראל, לא לאופי ההצבעה. זה אולי חלק מהדברים שאמרתי לגנץ. אסור לפוצץ את השיחות בבית הנשיא".
בימים האחרונים אדלשטיין כבר אומר שיצביע בעד המהפכה המשפטית אם האופוזיציה תכשיל את השיחות. "נבחרה אתמול חברת אופוזיציה, אז אין שום סיבה לזעום", טען הבוקר. "צריך לחזור למשא ומתן. צריך לחפש דרכים לחזור לשם, למצות אותו עד תום ואפשר להסכים על הרבה דברים".
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין, לימור סון הר מלך ושמחה רוטמן
יולי אדלשטיין, לימור סון הר מלך ושמחה רוטמן
(צילום: נדב אבס)
אדלשטיין אמר את הדברים במהלך סיור במועצת בנימין של שדולת ארץ ישראל בכנסת. בסיור נכח גם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שאמר כי "אנחנו מחויבים לתיקון מערכת המשפט. ברור שיש משמעת קואליציונית שצריכה להישמר, ומה שקרה אתמול היה תקלה, אבל אנחנו לא מסתכלים על אתמול. מה שמדהים הוא שעכשיו מפוצצים את השיחות בבית הנשיא כי בחרו נציג אופוזיציה".
חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית הוסיפה כי "האירוע אתמול היה מביש ועצוב ואני חושבת שהוא יצר כאוס ברמה של האמון והכנות. אני חושבת שצריך לעשות חשבון נפש גדול, אבל אנחנו לא נפיל את הממשלה הזאת". סון הר מלך, שהייתה בין מועמדות הקואליציה לוועדה שמשכה את מועמדותה רגע לפני ההצבעה, העריכה כי המורדים לא היו רק מהליכוד.
"אני לא חושבת שזה רק הליכוד, אני חושבת שיש פה חשבון נפש גדול שצריך להיעשות. ועם זאת, אני רוצה לומר, את הממשלה אנחנו לא נפיל. יש פה ממשלה שמדברת בשפה שהעם מבקש אותה, יש פה ממשלה שנותנת מענה שכל כך הרבה שנים דרשו אותו ולא היה לו מענה, אנחנו בעזרת השם מתקדמים קדימה".