בחברת נתיבי איילון הודיעו על חסימה הרמטית של כביש 20 לדרום ולצפון באזור מחלף משה דיין בראשון לציון, לצד הפסקת תנועת הרכבות, ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 ועד השעה 19:00 למחרת - בשל עבודות לבניית גשר הולכי רגל. למרות שמדובר בכבישים עמוסים, בייחוד בימי חמישי אחר הצהריים, מסרבים במשרד התחבורה להתחיל את העבודות ביום שישי.
3 צפייה בגלריה
מחלף משה דיין
מחלף משה דיין
ייסגר לצורך הקמת גשר. מחלף משה דיין
(צילום: מאיר תורג'מן)
הגשר שיוקם, באורך של 340 מטרים וברוחב של כתשעה מטרים, יכלול שביל אופניים ויחבר בין מתחם תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון לבין מתחם ה-1,000, מרכז עסקים בעיר. תחנות הרכבת שייסגרו לצורך העבודות הן צומת חולון, חולון-וולפסון, בת ים, יוספטל, בת ים-קוממיות וראשל"צ- משה דיין. צפויים שיבושים בתנועת כל הרכבות בקו אשקלון-הרצליה שנעות על המסילה בנתיבי איילון, והנוסעים יצטרכו להחליף רכבת בתחנת יבנה מערב.
גורמים מטעם חברת נתיבי איילון, שלא מחליטה על מדיניות העבודות בשבת, הסבירו כי היא חברה מבצעת בלבד. במשרד התחבורה בחרו שלא להתייחס לטענות על הבחירה לבצע את העבודות דווקא בזמן העמוס, אך מגורמים במשרד ניתן להבין כי זה חלק מהסטטוס קוו שהמשרד מחויב לו - ולפיו בקואליציה מונעים עבודות בשבת כדי לא לפגוע בשותפים החרדים שמתנגדים להן.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב מסיבת עיתונאים
מירי רגב מסיבת עיתונאים
אינטרסים פוליטיים לפני טובת הציבור? שרת התחבורה מירי רגב
(צילום: עמית שאבי)
לדברי בכיר בעיריית ראשון לציון, "אי אפשר לקבל ממשרד התחבורה אישור לעבודה בשבת. הכול רקוב. אנחנו מתנחמים בעובדה שאמנם יהיה בלאגן תנועתי, אבל בסופו של דבר נזכה לגשר מודרני להולכי רגל". בעירייה החלו להיערך לפקקים הצפויים והודיעו אתמול לציבור כי "אנו מבקשים מהציבור שלא להגיע לאזור. מומלץ לעקוב אחר השינויים בתחבורה הציבורית ולהשתמש בדרכים חלופיות".
רק בשבוע שעבר, נזכיר, נחשף בתחקיר ערוץ 13 כיצד שרת התחבורה מירי רגב מובילה, לכאורה, התנהלות שבה שיקולים פוליטיים גוברים על טובת הציבור.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בהתאם לסטטוס קוו במדינת ישראל, עבודות תשתית לא מבוצעות בשבת, למעט מקרים של פיקוח נפש".