כמעט שנה חלפה מאז הפגנת המטריות נגד ההפיכה המשפטית, שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב. הערב (שבת) זה קרה שוב באותו מקום ובאותם תנאים: בגשם סוער ותחת אלפי מטריות, קראו המוחים להחלפת הממשלה והעומד בראשה, הפעם בגלל המחדל המתמשך של 7 באוקטובר. אלה לא ההפגנות המאורגנות של ארגוני המחאה, אלא התארגנות של יחידים שהולכת ומתרחבת בשבועות האחרונים. צפו בנאומים:

במהלך ההפגנה הערב נאמו גל פיחוביץ', תושבת קיבוץ דורות ויוזמת פרויקט הדיסקיות למען החטופים; רס"ן במיל' ליאור סלע; סיגלית הלל, אימו של אורי טשרניחובסקי ז"ל שנרצח במסיבת הטבע ברעים; ורון הוד, תושב קריית שמונה שפונה מביתו.
רס"ן סלע, קצין שריון במילואים, אמר: "ב-7 באוקטובר, כמו מאות אלפי חיילי המילואים, לא היה לי ספק. מדינת ישאל צריכה אותי ואני מתייצב. למרות שבחודשים שקדמו למלחמה קראו לי ולחבריי בשמות רבים, בהם 'בוגדים'. השארנו מאחור את המחלוקות ואת הריבים, והתייצבתי כי מדינת ישראל קראה לי להילחם על הבית. ביומיים הראשונים הרגשתי כאילו אני במציאות אחרת, בהזיה. בתים של אנשים הפכו מהמקום הכי בטוח למלכודת. דווקא בתוך הכאוס הזה היה ברור לי דבר אחד: ברגע שאני משתחרר אני מתייצב למחות.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה, תל אביב
הפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה, תל אביב
הפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה, תל אביב
(צילום: יובל חן)
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה, תל אביב
הפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה, תל אביב
התארגנות עצמאית שהולכת ומתרחבת
(צילום: יובל חן)
"זה לא משנה איזו ממשלה זאת או מי עומד בראשה. כל ממשלה שהייתה אחראית למחדל כמו טבח 7 באוקטובר צריכה לשים את המפתחות במהירות הבזק וללכת הביתה. במקום זה אתם מצטלמים ביישובים הרוסים, גורפים לייקים, אבל בורחים ממשפחות של נופלים, של נרצחים, של עקורים. ממה אתם מפחדים שם בממשלה, מהאמת?".
פיחוביץ' הוסיפה: "מוצב צבאי במקום שהיה פעם בית זאת מציאות לא הגיונית, אתם מבינים את זה? אני כאן כי ממשלת ישראל רוצה שאחזור הביתה ב-1 בינואר. רוצה שאחזור ל-95 אחוז גיהינום. ממשלת ישראל מפקירה אותי בפעם השנייה וזאת בושה".
עם תום ההפגנה, רבים מהמוחים יצאו מכיכר הבימה בצעדה אל כיכר החטופים, להשתתף בעצרת התמיכה השבועית בחטופים ובני משפחותיהם.