בקטאר מבהירים כי הצדדים לא קרובים לעסקה אף שהשיחות בדוחא נמשכות: ראש המוסד דדי ברנע שב כמתוכנן לפנות בוקר לארץ אחרי סבב שיחות ראשון, בניסיון להגיע לעסקת חטופים - ובערב הוא ואלוף במיל' ניצן אלון ימסרו עדכון לקבינט המלחמה, שיתכנס לדיון.
ברנע השאיר מאחוריו צוותי עבודה בדרג בכיר שימשיכו בשיחות, בעת שהוא ינהל את המשא ומתן מהארץ. למעשה אתמול הותנע רשמית המשא ומתן, והוא צפוי להיות ארוך וקשה.

דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, הביע אמנם "אופטימיות זהירה", אבל הדגיש: "אנחנו לא קרובים להסכם הפסקת אש". הוא אמר כי "המשא ומתן התחדש בכל המסלולים", ותקף את ישראל: "אנחנו מנסים יחד עם שותפינו האזוריים והבינלאומיים להבטיח את הכנסת הסיוע לעזה. מביש שהכנסת הסיוע היא קלף לחץ במשא ומתן".
"המטרה העיקרית הבאה של המשא ומתן היא לשלוח הצעה נגדית לחמאס", אמר הדובר הקטארי - לאחר שחמאס העביר את הצעתו באיחור ניכר. "הפגישה אתמול הייתה כדי להעביר תכתובות בין הצדדים והיא כללה את תגובת ישראל לתגובת חמאס. אנחנו עדיין במסגרת של חילופי הצעות. אין לנו מגבלת זמן למשא ומתן".
במשפחות החטופים מקווים לטוב, אבל חוששים מכך שלא תהיה פריצת דרך. מירן זיו, אשתו של החטוף שלומי זיו, אמרה ל-ynet כי "יש בדיבור על העסקה הזו תחושה אחרת כי יש כיוון טוב. אני מקווה שאני לא טועה אבל די, מספיק, 165 ימים זה כבר יותר מדי".
1 צפייה בגלריה
שלומי זיו
שלומי זיו
שלומי זיו. כבר 165 ימים בשבי
(באדיבות המשפחה)
היא הביעה תקווה מכך שהעסקה תכלול את שחרור כל 134 החטופים, בהם לפחות 34 שאינם בחיים: "שתהיה כבר עסקה כוללת של כולם. מתחילים לדבר פה על יום העצמאות, איזה יום עצמאות יהיה כשיש שם 134 חטופים? תניעו כבר. מבחינתי גברים, נשים, ילדים ומבוגרים - כולם נפש אחת".
לדבריה, אות החיים האחרון שהתקבל משלומי זיו היה בסוף נובמבר, לפני יותר מ-100 ימים. "מאז לא שמענו כלום. תוציאו אותם כבר מהגיהינום הזה, אני לא נכנסת למחשבות של אוכל, שותה, ישן, מתקלח, אני לא רוצה לשקוע במחשבות האלה בשביל להיות חזקה עבורו ולמענו, אבל אני בטוחה שהוא עובר לא מעט ויחד איתו עוד 133 חטופים שלצערי חלקם לא איתנו, במה הם חטאו? בלגור בעוטף? בלצאת למסיבה? בלשרת שם בבסיסים ליד?"