הנרצח ה-128 בחברה הערבית מתחילת השנה: אמין אגבאריה (24) נורה אמש (רביעי) למוות ברחוב קדם ביפו. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב קשה לבית החולים איכילוב בתל אביב, אך שם מת מפצעיו לאחר כשעה.
אגבאריה הותיר אחריו אישה וילד קטן. מכריו סיפרו כי לא היה קשור לפשיעה בשום צורה: "הוא חף מפשע ואדם טוב". המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו
חשד לרצח. זירת הירי ביפו
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
אמין אגבאריה
אמין אגבאריה
הותיר אחריו אישה וילד. הנרצח אמין אגבאריה
אבי, עד ראייה לרצח שישב במסעדת הזקן והים, סיפר: "שמענו 15 יריות, ארבע-חמש בודדות ואז עוד עשר יריות ברצף. רצנו לכיוון המקום, זו הייתה זירה קשה מאוד, ומיד היה ניתן להבין שאין לבן אדם הזה סיכוי רב לשרוד. הוא פשוט איבד צלם אנוש מאופי הפגיעות".
קאיד חסנין מיפו, חברו של הנרצח, סיפר: "קיבלנו את הבשורה על מותו בצורה קשה מאוד. לא האמנו שהוא נרצח. אמין הוא חבר שלי ואנחנו תמיד מתפללים במסגדים, והוא עושה מעשים טובים ונהדרים. ביום חתונתו ראינו כמה אנשים אוהבים אותו. הוא יישאר בלבנו". לדבריו, "אם רצחו אדם חף מפשע, זה אומר שהירי יגיע לכל אזרח. נמאס לנו לחיות עם הירי והאלימות שלא נגמרים".
כמאל אגבאריה, גם הוא מיפו, אמר כי "אוזלת היד של המשטרה נמשכת ומוכיחה שוב שלא אכפת לה מהערבים. לא יעלה על הדעת שהמדינה יודעת מה קורה באיראן אבל 'לא יודעת' מה קורה בחברה הערבית. ביזיון".
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו
ניידות משטרה בזירת הירי ביפו
(צילום: נדב אבס)
אתמול בשעה 21:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על פצוע מאירוע אלימות ברחוב קדם בתל אביב-יפו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו כי הוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת.
פרמדיק מד"א עידן שינה וד"ר אסתר דהאן מבית החולים איכילוב סיפרו: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסובל מפציעות ירי בגופו. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ המיוחדת של מד"א שפועלת בשיתוף איכילוב ופינינו אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם".
פורסם לראשונה: 21:45, 29.12.21