משרד החוץ של ישראל והקונסוליה הישראלית בניו יורק פתחו בקמפיין נגד נשיא איראן איברהים ראיסי לקראת הגעתו היום (שלישי) לכינוס עצרת האו"ם בניו יורק והשתתפותו בשורה של אירועים. במסגרת הקמפיין צילמו בקונסוליה דמות קרטון בגודל טבעי של ראיסי אוחזת בחבל תלייה ליד אתרים שונים במנהטן, בהם הספרייה הלאומית בניו יורק, רוקפלר סנטר, מוזיאון המטרופוליטן וגשר ברוקלין, ועליה כתבו: "פתוח לכולם חוץ מלרוצח הזה".
לצד התמונות נכתב: "הקונסוליה הישראלית בניו יורק מציגה: חמשת המקומות המובילים שתוכלו לבקר בהם בניו יורק אם אינכם רוצח המונים עם סנקציות". אולם, לא כולם במשרד החוץ אהבו את "ההטרלה של ראיסי" ויש הסבורים שמדובר בגימיק ילדותי ותהו כיצד בובה עם חבל תלייה תשפיע על דעת הקהל.
כחלק מהקמפיין, השיק משרד החוץ בשבוע שעבר את ה"יצגן" (אווטאר) הרשמי של המשרד, שנוצר באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית. הוא נוצר בדמותו של דוד סרנגה, ראש חטיבת הדיגיטל במשרד, שיזם את הפרויקט. לרשתות החברתיות הועלה הסרטון, שמופיע בפתח הידיעה, בדמותו של סרנגה המבקר את הגעתו של ראיסי לניו יורק ומסביר את משמעות הקמפיין נגדו.
4 צפייה בגלריה
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
תמונת הקרטון של ראיסי. "הקצב של טהרן"
(צילום: משרד החוץ)
בקונסוליה הישראלית הסבירו את הצעד: "נשיא איראן, הידוע גם בכינוי 'הקצב מטהרן' בשל תפקידו ברצח אלפי איראנים, יגיע היום לניו יורק. אלו רק חלק מדמויות הקרטון בגודל טבעי שהצבנו ברחבי ניו יורק כדי להתריע בפני המקומיים על כך שנאסר על ראיסי לבקר באתרים האייקוניים של ניו יורק בשל סנקציות נגדו על הפרות זכויות האדם שביצע". עוד נמסר מהקונסוליה כי "בזמן שאיראן מנסה לנרמל את המוניטין שלה בכך שראיסי ישתתף בכמה אירועים במלון ובשגרירות שלו, רצינו להזכיר להם ששום יחסי ציבור לא יוכלו להסתיר את הפשעים של ראיסי נגד האנושות".
גורם בכיר במשרד החוץ ציין כי "המטרה היא להטריל את ראיסי. האיראנים מנסים להציג מצג שהכול סבבה. הוא ינאם בפני המועצה ליחסי חוץ, ה-CFR, אחד ממכוני המחקר הנחשבים בארה"ב, ייפגש באירוע פרטי למוזמנים בלבד עם בלוגרים ומשפיענים במלון הילטון מילניום, וינאם באו"ם כאילו עולם כמנהגו נוהג, כשבפועל יש עליו סנקציות והוא יכול לנוע רק בין שדה התעופה לבניין האו"ם ולמלון שלו. המטרה שלנו היא להעביר את המסר הזה לדעת הקהל. המטרה היא להעביר את המסר שראיסי לא לגיטימי".
4 צפייה בגלריה
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
תמונת הקרטון של ראיסי. "פגישה איתו מספקת למשטר שלו לגיטימציה"
(צילום: משרד החוץ)
מאמציו של ראיסי להיפגש עם משפיענים אמריקנים עוררה כעס בקרב מתנגדי איראן ובקרב פקידים אמריקנים לשעבר שאמרו כי כל פגישה עם מנהיג איראן מספקת למשטר שלו לגיטימציה שכה חסרה לו. "אמריקנים שמקבלים את הזמנת המשטר להיפגש עם ראיסי לא רק מלבינים את הזוועות של המשטר, אלא גורמים למשטר להאמין שהם לא ישלמו מחיר על טבח המפגינים בסתיו שעבר", אמר גבריאל נורוניה, לשעבר האחראי על איראן במחלקת המדינה האמריקנית. 
"הנשיא ראיסי הוא קנאי, רוצח המונים, שעליו הוטלו סנקציות על ידי ארה"ב על כך שעינה נשים הרות בבתי הכלא האיראניים וממשלתו ממשיכה להוציא להורג, לכלוא ולענות מתנגדים בבתי כלא חשאיים", הוסיף נורוניה. "הוא לא מעוניין ב'דיאלוגים בין-דתיים' עם המערב, הוא מעוניין בהרס שלו".
4 צפייה בגלריה
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
"אירוח נשיא איראן אינו מוסרי ומגונה". דמותו של ראיסי מקרטון בניו יורק
(צילום: משרד החוץ)
4 צפייה בגלריה
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
לקראת נאום ראיסי באו"ם: קמפיין ההטרלה של משרד החוץ
(צילום: משרד החוץ)
מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו ביקר את הגעתו של ראיסי לכינוס עצרת האו"ם. "אירוח נשיא איראן, הקצב של טהרן, שהיה אחראי לרצח של אלפי חפים מפשע, אינו מוסרי ומגונה", אמר. "לא רק שהוא, באופן אישי, הטיל אימה על אזרחיו שלו, הוא, מהעיר ניו יורק, יתמוך במאמצים המתמשכים שלו להשמיד את ישראל ולהרוג אמריקנים כולל פקידי ממשל לשעבר".
ממשרד החוץ נמסר: "מדובר ביוזמה של משרד החוץ בירושלים בשיתוף הקונסוליה בניו יורק שמטרתה לחזור ולהזכיר לדעת הקהל בעולם מיהו נשיא איראן: רוצח אכזרי שמכונה בפי עמו ובפי הקהילה הבינלאומית 'הקצב מטהרן' בשל היותו אחראי להריגתם של אלפי אזרחים חפים מפשע עת שימש כתובע הכללי. בעוד משטר האייתוללות מנסה להציג מראית עין של 'נורמליות' בעת ביקור ראיסי בניו יורק, החליט משרד החוץ להדגיש את המסר כי מוטלות על ראיסי סנקציות בינלאומיות, בגינן לא יוכל לנוע בניו יורק והעיר שמנהיגי העולם נהנים לבקרה, סגורה בפניו".
במשרד הדגישו כי "את כל המפגשים המתוכננים יאלץ לקיים במלון שבו יתגורר. הצבת דמויות הקרטון, צילומן, הפצתן והעלאתן לרשתות החברתיות, הן חלק מקמפיין נרחב ברשת שמקיים משרד החוץ סביב יום השנה למותה של מהסא אמיני ונאום ראיסי בעצרת האו"ם. התלכדות שני האירועים לאותו השבוע, מאפשר לחזור ולהציג לעולם את המסר כי המשטר האיראני הוא משטר רצחני, המפר זכויות אדם, וכי לא ניתן להשלים עם שאיפותיה הגרעיניות של איראן".