קרב גרסאות בין בית החולים למשפחתה של היולדת שהלכה לעולמה אחרי שילדה תינוק בריא: הייתם סלהב, תושב שכונת שועפט בירושלים, איבד בסוף השבוע שעבר את אשתו ריהאם סנדוקה סלהב (31), שמתה בבית החולים הדסה הר הצופים בבירה אחרי לידת בנם החמישי. במוסד הרפואי פרסמו הודעה שלפיה היולדת "אושפזה בגלל הידרדרות משמעותית עקב מחלת השפעת שממנה סבלה", אולם בריאיון הבוקר (יום א') לאולפן ynet הכחיש האלמן את טענת בית החולים ואמר: "זה לא נכון, היא הגיעה לבית החולים בגלל צירים".
האישה שמתה אושפזה בבית החולים לפני שבועיים בחודש התשיעי להריונה. עם אשפוזה היא עברה ניתוח קיסרי שבמהלכו נולד התינוק הבריא. לפי בית החולים, לאחר מכן האישה הונשמה והורדמה בשל סיבוכים נשימתיים. בלילה שבין חמישי לשישי קרסו מערכות גופה של סלהב ולמרות מאמצי החייאה אינטנסיביים של צוות היחידה לטיפול נמרץ, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
1 צפייה בגלריה
 ריהאם סנדוקה סלהב
 ריהאם סנדוקה סלהב
ריהאם סנדוקה סלהב
בהודעת הפטירה הרשמית של בית החולים שנמסרה למשפחתה של היולדת צוין בחלק של "סיבות המוות" כי מדובר בתסחיף ריאתי, שפעת וקשיי אינטובציה. ואולם, האלמן הייתם טוען אחרת. "לא הגענו לבית החולים בגלל שפעת, אשתי הייתה בריאה לחלוטין. היא סבלה מצירים חזקים והגיעה ללדת בניתוח קיסרי שנקבע מבעוד מועד. הייתה כאן רשלנות רפואית וחוסר אחריות מצד צוות ההרדמה. אחרי ההרדמה היא הקיאה וזה גרם לסיבוכים קשים בריאות".
האלמן אמר עוד: "הגענו ב-10 בדצמבר, הכניסו אותה לניתוח קיסרי, התינוק יצא אחרי 40 דקות. אחרי שעה וחצי יצאה אליי רופאת ההרדמה ואמרה שהיה סיבוך בחדר הניתוח. היא אמרה לי שהיו חייבים לתת הרדמה מהגב, זה לא הסתדר להם ולכן היו חייבים לעשות הרדמה כללית. הכניסו לה צינור לפה, האישה הקיאה והקיא נכנס לריאות. מפה התחילה הבעיה. נכנסו לבית החולים כדי לצאת שלושה, לא שניים".
- איך הם הגיעו לשפעת? "הם אמרו שהמים נכנסו לריאות ונהייתה דלקת, לא אמרו שפעת. הייתי אצלה עד שמונה בערב, היא דיברה חלש מאוד, הלכתי הביתה. למחרת עשו לה הרדמה כללית למשך 12-11 ימים. אחר כך אמרו שהמצב שלה השתפר, נותנים לריאות לנוח ומנקים את החומר שנכנס לריאות. אחר כך התחילו לנתק אותה מהמכשירים, אמרו שהחמצן בדם בסדר ושמעבירים אותה מטיפול נמרץ למחלקה.
"אחר כך אמרו שאין להם מקום, אמרתי להם שהיא צריכה שיקום כי היא לא יכולה להזיז את הידיים והרגליים בגלל שהייתה 12 יום בהרדמה כללית. לקראת ערב התחלתי להסתכל במוניטור וראיתי שהחמצן בדם התחיל לרדת. האח שהיה שם התחיל לתת לה תרופות והזמינו עוד רופא הרדמה כדי לעשות עוד פעם הרדמה כללית, ואז המצב הידרדר. ניסו לעשות לה החייאה משבע בערב עד עשר-עשר וחצי ולא הצליחו. הודיעו לי שהמוח לא קיבל חמצן והלב עצר".
במשפחתה של היולדת אומרים כי אחרי ימי האבל על מותה הם מתכוונים לפתוח בהליך משפטי נגד בית החולים הדסה. "נעשה את זה רק בשביל להחזיר את כבוד המנוחה לילדים שלנו, שאיבדו את היקר להם מכול בנסיבות רשלניות ובגיל כל כך צעיר".
מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר היום בתגובה: "בבדיקות שנערכו ליולדת בבית החולים עלה מעבר לכל ספק כי חלתה בשפעת".