משדר הבוקר באולפן ynet

השרה מירי רגב איימה כי אם לא יהיו הסכמות בהידברות החקיקה תתחדש - וגם יו"ר ש"ס מצטרף אליה: אריה דרעי התייחס למהפכה המשפטית בריאיון שיפורסם לקראת חג הפסח בביטאון ש"ס "הדרך", ואמר כי "אם ישבשו את המשא ומתן, החוקים מוכנים לקריאה שנייה ושלישית". לדבריו, "אם היינו מביאים את הרפורמה עכשיו להצבעה היינו גורמים להתפרקות הקואליציה".
2 צפייה בגלריה
ח"כ אריה דרעי בריאיון חג לשמעון ליברטי ואברהם דוב גרינבוים בעיתון ש"ס, "הדרך"
ח"כ אריה דרעי בריאיון חג לשמעון ליברטי ואברהם דוב גרינבוים בעיתון ש"ס, "הדרך"
הריאיון של דרעי בעיתון "הדרך": "אם לא ניענה נבוא לכנס הקיץ הרבה יותר מחוזקים"
בריאיון לשמעון ליברטי ואברהם דוב גרינבוים, דרעי הוסיף כי "צריך לדעת מתי קצת לכופף את הראש, כדי שאחר כך נוכל להרים אותו ולהצליח להגיע אל המטרה. אם נגיע להבנה מה טוב, בוודאי שכולנו נשמח שיש הבנות והסכמות. אם לא - אם הם ישבשו את המשא ומתן - אנחנו נתקדם בלעדיהם. אם נגיע להבנות - הנה מה טוב, אם לא אז נמשיך בחקיקה כמתוכנן. צריך לתת הזדמנות במהלך החודש הקרוב להידברות".
לדברי דרעי, "אבל אם מישהו ינסה לנצל את הרצון הטוב שלנו ואת האחריות שלנו, הוא ימצא קואליציה מאוחדת, חזקה, מגובשת וצודקת בכנס הקיץ, שתפעל בחכמה, בלי טעויות, כדי להעביר שלב אחר שלב את כל השינויים". דרעי ציין כי "בוא לא נשכח - החוקים כבר מוכנים לקריאה שנייה ושלישית, לא צריך לחכות עוד חודשים. ברגע שנרצה אפשר להיכנס למליאה ולהעביר את החוקים".
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
אריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על הקואליציה אמר דרעי כי "אנחנו יוצאים לפגרה מחוזקים יותר, מלוכדים יותר, צודקים יותר. ננסה להגיע להידברות והסכמות. אם לא ניענה נבוא לכנס הקיץ הרבה יותר מחוזקים וגם הרבה יותר מנוסים. לא נעשה את הטעויות שנעשו בחודשים האחרונים. אנחנו נעשה את השינוי, זו הבטחה שלנו, ונקיים אותה".
דרעי מנה בנוסף את הסיבות שהביאו אותו ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את החקיקה. לטענתו, "אם היינו מביאים את הרפורמה עכשיו להצבעה, כמעט בוודאות בהסתברות גבוהה מאוד, לא היה לנו 61 אצבעות, ויותר מכך היינו גם גורמים להתפרקות הקואליציה". דרעי ציין בנוסף כי "הסכנה לשפיכות דמים ומלחמת אחים הייתה אמיתית ומוחשית".
בהמשך, טען דרעי כי הצדדים היו קרובים לפשרה בנוגע לחקיקה, אבל פיטורי שר הביטחון יואב גלנט טירפדו את השיחות. "בתחילת השבוע הזה (שבו נתניהו עצר את החקיקה - ק"נ) היה סיכוי טוב מאוד לסכם מתווה אצל נשיא המדינה עם שינויים מרחיקי לכת, מתווה שלא דומה בכלל למתווה הראשון שהוא פרסם, בהסכמה של גורמים בכירים רבים, גם משפטיים, מכל הצדדים. לא היינו רחוקים משם, אבל לא הגענו לקו הסיום, גם הפיטורים של גלנט עצרו את המגעים".
יו"ר ש"ס אף הכה על חטא, ואמר כי "לא התנהלנו נכון. חד משמעית. יצאנו למלחמה גרעינית עם אקדח קפצונים. לא התארגנו בהסברה נכונה, באסטרטגיה נכונה איך להעביר את הרפורמה, איך להסביר לציבור מה בדיוק אומרת הרפורמה ואיך היא פותרת את הבעיות".

אתמול אמרה השרה רגב למגזין "מלוכדים" של הליכוד כי "הרפורמה רק הושהתה ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות אנחנו ממשיכים בחקיקה. אם לא יביאו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שנייה ושלישית".
"אני חשבתי שצריך ללכת על המתווה הראשוני, אבל בסופו של דבר נערכה הצבעה והחלטנו ללכת על מתווה מרוכך שכולל שני עוגנים חשובים לנו - ביטול וטו השופטים וביטול הסניוריטי", אמרה רגב בריאיון, וציינה כי לאחר מכן סברה שהיה צריך לאשר סופית את הצעת החוק לשינוי בחירת השופטים, כך שלקואליציה יהיה רוב בוועדה.
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו לא יכולים לוותר על תהליך ההידברות, שהוא גרעין להידברות בציבור בכלל". על בן גביר וסמוטריץ': "מי יקח אותם לממשלה אחרת? אין להם אלטרנטיבה. שנתניהו ינצל את הכוח שלו וינהג באחריות".
"אנחנו לא יכולים להתפשר על הדמוקרטיה. אנחנו לא רוצים לוותר על תהליך ההידברות, כי צריך להבין משהו. ההידברות בתוך החדר, בסופו של דבר היא גרעין להידברות בציבור בכלל, ואת מה שקרה פה בחודשים האחרונים צריך יהיה לתקן", הסביר גנץ. "צריך יהיה לשבת אחד עם השני. נתניהו פירק את החברה הישראלית ואנחנו נצטרך לחבר אותה".
פורסם לראשונה: 23:21, 02.04.23