בשבוע שבו עוד שלושה ערבים-ישראלים נרצחו, ראש הממשלה השיק היום (רביעי) את התוכנית הלאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי. "אחרי שנים של הזנחה, שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", אמר בנט.
במקביל החלה היום המשטרה במבצע "מכת חרב", שבמסגרתו פשטו שוטרים על 284 יעדים ברחבי הארץ. מאז שעות הבוקר המוקדמות נעצרו או עוכבו 41 חשודים, הוחרמו 31 כלי נשק ורימוני יד, ונתפסו כמיליון שקלים שככל הנראה הושגו ממכירת אמצעי לחימה.

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, עמר בר לב וקובי שבתאי משיקים תוכנית לאומית
נפתלי בנט, עמר בר לב וקובי שבתאי משיקים תוכנית לאומית
"רק ההתחלה". בנט עם השר בר-לב והמפכ"ל שבתאי
(צילום: גיל נחושתן)
"זו רק ההתחלה", הבטיח בנט, "המבחן שלנו לא בהתחלה, אלא בעקביות, בנחישות למגר ולעקור את הפשע, להוציא ולאסוף את כלי הנשק. כדי לאפשר לילדה מהמגזר הערבי ללמוד לבגרות בלי שיורים ברחוב בחוץ. אותה זכות לנער ונערה מהחברה היהודית. אנחנו לא נרפה, עד שנצליח להחזיר את הביטחון גם לרחוב הערבי".
ראש הממשלה בנט גם חנך את המטה החדש של אגף סי"ף למאבק בפשיעה במגזר הערבי במרחב גליל בקריית אתא. בראש האגף עומד ניצב ג'מאל חכרוש.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, עמר בר לב וקובי שבתאי משיקים תוכנית לאומית
נפתלי בנט, עמר בר לב וקובי שבתאי משיקים תוכנית לאומית
בנט, בר-לב ושבתאי סוקרים כלי נשק שהוחרמו
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, עמר בר לב וקובי שבתאי משיקים תוכנית לאומית
נפתלי בנט, עמר בר לב וקובי שבתאי משיקים תוכנית לאומית
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בטקס השתתף גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שאמר: "התוכנית שגיבשנו במשרד לביטחון הפנים בשילוב ותיאום עם משטרת ישראל שנתמכה ומואצת על ידי ראש הממשלה כוללת ארבעה נדבכים. השניים הראשונים הם יד חזקה ויד רכה, הזרוע השלישית חקיקה תומכת שתאפשר להביא במהירות ויעילות את הפושעים למשפט צדק, לפרק את משפחות הפשע ולשים סוף לתופעת הפרוטקשן. הדבר הרביעי - צעידה יד ביד עם המנהיגות המוניציפלית הערבית ומובילי דעת קהל. רק ביחד ניתן יהיה להשיב את הביטחון לישראל בכלל ובפרט לערביי ישראל".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר כי "זהו יום היסטורי עם בשורה גדולה למיליוני אזרחים הסובלים מהפשיעה, העבריינות והטרור. כן, הטרור שמשתולל בחברה הערבית מצד מיעוט אלים שהפשיעה הפכה לחלק בלתי נפרד מחייו. מיעוט עברייני עליו אנו מכריזים היום מלחמת חורמה. האיום הקיומי שלנו הוא מבית, ולצד עינינו הנשואות לאויבים שמעבר לגבול, מבקש שנביט גם על האיום מעבר לכביש. איום קיומי של עשרות אלפי כלי נשק בלתי חוקיים שנמצאים בעיקר בחברה הערבית ושמולו פועלת משטרת ישראל עם מרבית כוחותיה והאמצעים העומדים לרשותה. משטרת ישראל מציגה היום שינוי בתפיסת ההפעלה, תיעדוף ומיקוד במטרה למגר את הפשיעה בחברה הערבית".
מעמותת יוזמות אברהם נמסר: "בשלהי אחד השבועות הכואבים והמדממים בחברה הערבית, שבו נרצחו 5 אזרחים ואזרחיות ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, יש משמעות סימבולית רבה להשקת אגף סיף של המשטרה בהשתתפות ראש הממשלה, השר לביטחון פנים ובכירי המשטרה העוסקת בנושא זה. יש לקוות שהקמת האגף תבשר על שינוי במאבק בפשיעה אבל רק מבחן התוצאה הוא חשוב. יש לברך על כך שהמשטרה לוקחת את הנושא ברצינות, תוך התייחסות גם לנושא הפשיעה הכלכלית, בנקאות ואשראי וגם לאתגר הצעירים חסרי המעש".
מתחילת השנה נרצחו 73 בני אדם במגזר הערבי, מהם 13 רק ב-22 הימים האחרונים. אתמול נורה למוות פאדי עבד אל קאדר (38) בזמן שישב בבית קפה בטייבה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. שעות קודם לכן נרצח ביריות גבר בן 41 המוכר למשטרה ברחוב ברזילי שבשכונת הדר בחיפה. ביום ראשון נורה למוות חוסאם מוסראתי (23) על-ידי אלמונים שפתחו באש מרכב חולף ברחוב החלוץ בלוד.