דייג טברייני שיצא אתמול (יום שישי) כמדי שבוע לדוג בכינרת הופתע כשהעלה ברישתו רובה מסוג קלצ'ניקוב, ששכב בקרקעית האגם הלאומי עשרות שנים. הדייג העביר את הנשק למשטרה, שהעריכה כי חייל סורי איבד אותו במלחמת ששת הימים - אך ייתכן שאפילו קודם לכן.
2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנמצא בכינרת
כלי הנשק שנמצא בכינרת
הקלצ'ניקוב שאותר בכינרת
2 צפייה בגלריה
סנ"צ יגאל בן לולו
סנ"צ יגאל בן לולו
האזרח יקבל תעודת הוקרה. סנ"צ בן לולו
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
בשיחת הטלפון למשטרה סיפר הדייג: "זרקתי רשת לפני כמה שעות ועכשיו העליתי אותה. היא הייתה קצת כבדה, ואז גיליתי בתוכה רובה. אני לא יודע מה לעשות עם זה". רס"ב ניסים איפרגן, שוטר ביחידת השיטור הימי בכינרת, הופתע מהשיחה - והורה לדייג להתרחק.
לדברי רפ"ק וליד עותמאן, מפקד השיטור הימי בכינרת, "איפרגן לא ידע אם מדובר בנשק פעיל או לא, ולכן המטרה הייתה להרחיק את הדייג ולהזעיק חבלן שיבדוק אותו. שוטר שהגיע למקום קבע שמדובר ברובה מסוג קלצ'ניקוב, ששמור יחסית טוב. חבלן מהמחוז הצפוני העריך לפי הקת הארוכה ומבנה הנשק שמדובר בנשק סורי ישן, שככל הנראה חייל סורי איבד אותו בתקופת מלחמת ששת הימים או לפניה".
במשטרת טבריה המשיכו לחקור ולמדו מהדייג הטברייני שהנשק נמצא בעומק של כ-12 מטרים, במרחק של כ-250 מטרים מחוף דקל, בחלק המערבי של האגם. ההערכה שהרוחות החזקות שהיו בכינרת גרמו לנשק להיסחף לכיוון החוף.
סנ"צ יגאל בן לולו, מפקד משטרת טבריה, מסר שבכוונתו להזמין את הדייג לתחנת טבריה ולהעניק לו תעודת הוקרה על אזרחות טובה. "הדייג התנהג בדרך הכי ראויה ומיד עם מציאת אמצעי הלחימה מיהר לדווח לנו, ולמסור לנו את הנשק. זו התנהגות מצופה מכל אזרח שומר חוק במדינה".