ביום ה-20 למלחמה, המשיכו היום (חמישי) כוחות הביטחון בסיכולים הממוקדים ברצועת עזה. אחר הצהריים חוסל סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארוד, שתכנן יחד עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, וזמן קצר לאחר מכן חוסלו בתקיפה ממוקדת שלושה מצמרת הפיקוד של גדוד בחטיבת עזה, שלקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני בשבת השחורה.

2 צפייה בגלריה
תעודת הזהות של המחבל שאדי בארוד, סגן ראש מחלקת המודיעין בארגון הטרור חמאס
תעודת הזהות של המחבל שאדי בארוד, סגן ראש מחלקת המודיעין בארגון הטרור חמאס
הפרטים על שאדי בארוד, סגן ראש מחלקת המודיעין בחמאס
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
טארק מערוף, ראפת עבאס ואברהים ג'דבה
טארק מערוף, ראפת עבאס ואברהים ג'דבה
טארק מערוף, ראפת עבאס ואברהים ג'דבה
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
כסף קטארי, תמיכה איראנית: איך למוטט את יסודות חמאס?
21:25
מטוסי קרב, בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו את בארוד, שסייע לתכנן את המתקפה על ישראל. בעברו הוא שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס, והיה שותף לתכנון מספר פיגועים נגד אזרחי ישראל. לאחר מכן ניהל מספר תפקידים במודיעין הצבאי של חמאס, והאחראי לביטחון המידע של הארגון. כמו כן, הוא אחראי על קשרי מודיעין לטובת הארגון.
זמן קצר לאחר מכן צה"ל, שוב בהכוונת אמ"ן ושב"כ, חיסלו באמצעות מטוסי קרב את מפקד גדוד דרג' תפאח של חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג'דבה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל.
גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של חמאס. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי כאמור בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.

מלבד הסיכולים הממוקדים והתקיפות האוויריות, צה"ל ביצע הלילה גם פשיטה ממוקדת בשטח רצועת עזה. רב סרן שהם, מפקד פלוגת שיריון בצוות קרב חטיבתי של גבעתי, שחזר: "במהלך הלילה ביצענו פשיטה ממוקדת בצפון רצועת עזה בהובלת חטיבת גבעתי, בשילוב של כוחות שריון, חי"ר הנדסה ואש מהים, מהאוויר ומהיבשה. ביצענו חיסול של חוליות מחבלים ומחבלים שזיהינו בעיניים של תשתיות טרור, משגרי נ"ט ותשתיות נוספות שזיהינו במרחב. בנוסף, ביצענו ארגון של המרחב להמשך".
הוא הוסיף: "אנחנו מתאמנים ומתכוננים במהלך השבועות האחרונים בצורה איכותית ורבה ועובדים קשה על מנת להצליח ולנצח במשימה הזאת. חשוב לנו לבצע את המשימה ואנחנו רוצים לנצח בה ולהגן על מדינת ישראל".