2 צפייה בגלריה
יעקוב שבתאי ואיתמר בן גביר
יעקוב שבתאי ואיתמר בן גביר
לקראת הרמדאן - מבצע גיוס תקדימי במג"ב. בן גביר: "לחיזוק הביטחון האישי של האזרחים"
(צילום: יאיר שגיא, רפי קוץ)
מבצע גיוס תקדימי במג"ב, שבוע לפני הרמדאן: לנוכח מצוקת כוח האדם, במשרד לביטחון לאומי הכריזו על מבצע לגיוס לוחמי משמר הגבול (מג"ב), במטרה להשלים את המחסור במאות שוטרים ולוחמים באזור ירושלים. תוכנית המשרד היא לגייס באופן מיידי לוחמים לשירות קבע באורך שנה.
לראשונה, בהובלת השר איתמר בן גביר, משרדו יעניק בעקבות הסכם עם משרד האוצר סכום של 25 אלף שקלים לכל חייל מג"ב שמשתחרר עתה, או השתחרר בשנה האחרונה משירות חובה, ויחתום לשירות שנה בקבע במג"ב ירושלים. המענק הכספי יוענק ל-350 המתגייסים למחוז, בתקווה להזרים תוספת כוח אדם לחטיבה באזור ירושלים שכבר חודשים מתמודדת עם מחסור משמעותי בסדר הכוחות, תוך תפעול גזרה קשה שכוללת את מזרח העיר והר הבית.
השר בן גביר אמר: "לנוכח המצב הביטחוני בירושלים, כפי שעולה מהערכת מצב ביטחונית ומודיעינית, ובמטרה לתגבר ולחזק את הכוחות המוצבים בירושלים, פעלנו להקצות תוספת תקציב בסך מיליוני שקלים. כל לוחם משוחרר שיחתום שנת קבע בירושלים יקבל את המענק. היעד הוא גיוס מיידי של שוטרים שישרתו כלוחמים ביחידות מג"ב בירושלים ויחזקו את הביטחון האישי של האזרחים בעיר".
2 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
"ההסלמה נמצאת בעלייה מתמדת". אל-עארורי
מבצע הגיוס מתרחש במועד קריטי, כשביום רביעי בשבוע הבא יחל חודש הרמדאן, ועימו תגבר המתיחות הביטחונית. לקראת הרמדאן, חמאס והג'יהאד האיסלאמי מחריפים את האיומים.
שלשום, מרוואן עיסא, סגנו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, התייחס באופן חריג להסלמה אפשרית בגדה המערבית: "הימים הבאים יביאו איתם אירועים. התוכנית המדינית בגדה הסתיימה, כל שינוי בסטטוס קוו במסגד אל-אקצא יביא לרעידת אדמה באזור". עיסא הוסיף כי בחמאס עוקבים אחר האירועים ונותנים הזדמנות להתנגדות בגדה ובירושלים לפעול, אך אין זה אומר שבחמאס זונחים אותה. "עזה לא תמשיך לשתוק ותגן על עמה בכל הכוח", אמר.
במקביל, סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס והאחראי על הגדה המערבית איים השבוע להסלים את "ההתנגדות" ביהודה ושומרון במהלך חודש הרמדאן. "השלב הבא יהיה קשה יותר לכיבוש ולמתיישביו", אמר אל-עארורי. הוא הוסיף בריאיון לאתר הרשמי של הארגון כי "ההסלמה בגדה המערבית נמצאת בעלייה מתמדת, ביצועיה מגוונים ויעילותה משתפרת, ושטח הקבוצות המשתתפות בה מתרחב ומתחזק.
פורסם לראשונה: 23:42, 16.03.23