העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי המתווכים הקטארים מנהלים מגעים עם חמאס, שמטרתם להעביר תרופות חיוניות לחטופים הישראלים ברצועת עזה. גורמים רשמיים אמרו לעיתון כי במקביל מנהלים הקטארים מגעים עם ישראל, כדי להגדיל את כמות התרופות שנכנסות לרצועה במהלך המלחמה.
לפי הדיווח של "ניו יורק טיימס", קרובי משפחות החטופים העלו את הצורך בהעברת התרופות במהלך פגישה בדוחא עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם א-ת'אני.
2 צפייה בגלריה
15 משאיות שהגיעו ממצרים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה
15 משאיות שהגיעו ממצרים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה
משאית סיוע הומניטרי מגיעה ממצרים למעבר רפיח
גורם רשמי שבקיא בפרטי השיחות אישר את הדיווח של "ניו יורק טיימס". הוא אמר שהקטארים דנו עם חמאס על סוגי התרופות הדרושות לחטופים, הכמות שלהן וכיצד להעביר אותן. הוא הוסיף שמתקיימים דיונים גם עם ארגונים בינלאומיים, שיסייעו בהעברת התרופות.
דניאל ליפשיץ, נכדו של החטוף עודד ליפשיץ בן ה-83, היה במשלחת של משפחות החטופים שנסעה לקטאר - שם הביעו המשפחות את החשש למצבם של החטופים אחרי קרוב ל-100 יום בשבי. "העובדה שמונעים מכל כך הרבה חטופים את התרופות שהם צריכים היא גזר דין מוות. הם היו צריכים לקבל את מה שהם צריכים כבר ביום הראשון", צוטט ליפשיץ ב"ניו יורק טיימס".
הכותרת
לזכור ולא לשכוח: איך מנציחים את 7 באוקטובר?
24:52
2 צפייה בגלריה
עודד ליפשיץ
עודד ליפשיץ
עודד ליפשיץ בן ה-83. הנכד דניאל: "מונעים מהחטופים את התרופות שלהם, זה גזר דין מוות"
גורם רשמי שבקיא בפרטי השיחות אישר את הדיווח של "ניו יורק טיימס". גורם ישראלי בכיר אישר שמתנהלות שיחות על העברת תרופות לחטופים - ועל הכנסת תרופות לתושבי הרצועה.
חוסאם בדראן, בכיר בחמאס, אמר כי הארגון דן במאמצים הנוגעים להעברת התרופות באופן "חיובי מאוד".