המערב לצד ישראל, בשעתה הקשה ביותר: ביטויי סולידריות עם ישראל ברחבי אירופה וארצות הברית, אחרי מתקפת הפתע של חמאס, שהובילה ליותר מ-300 נרצחים ישראלים ביום הראשון של המלחמה.
בניין האמפייר סטייט בניו יורק הואר הלילה במשך כשעה בצבעי כחול-לבן לאות סולידריות עם ישראל. בעבר הבניין הואר בצבעי המדינה בנסיבות משמחות יותר - חגיגות יום העצמאות. מלבדו הוארו בכחול-לבן גם "מגדל החירות" בגראונד זירו, מפלי הניאגרה ואתרים נוספים בניו יורק ובארצות הברית.

5 צפייה בגלריה
אמפייר סטייט כחול לבן ניו יורק
אמפייר סטייט כחול לבן ניו יורק
האמפייר סטייט בילדינג בכחול-לבן
5 צפייה בגלריה
גראונד זירו ניו יורק נצבע כחול לבן
גראונד זירו ניו יורק נצבע כחול לבן
"מגדל החירות" בגראונד זירו
(צילום: Susan Watts/Office of Governor Kathy Hochul)
5 צפייה בגלריה
גראונד זירו ניו יורק נצבע כחול לבן
גראונד זירו ניו יורק נצבע כחול לבן
גראונד זירו בניו יורק, ביום שאחרי "11 בספטמבר" של ישראל
(צילום: Darren McGee/ Office of Governor Kathy Hochul)
ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס אמר כי במהלך ביקורו לפני פחות מחודשיים בישראל הוא "ראה יהודים, מוסלמים ונוצרים חיים בשלום זה לצד זה. ההתקפה הפחדנית והבלתי מעוררת של חמאס הייתה ניסיון לבטל את השלום הזה. זה לא יקרה. תושבי ניו יורק מוסרים את תנחומינו הכנים על כל החיים התמימים שאבדו בפיגועים הללו, ומקווים שאף משפחה אחרת לא תצטרך לחוות את הכאב של אובדן אדם אהוב".
גם באירופה הזדהו עם ישראל. דגל ישראל הואר על ארמון קיג'י ברומא, משכנו של ראש ממשלת איטליה, ושער ברנדנבורג בברלין הואר גם כן בצבעי הכחול-לבן. גם מטה האיחוד האירופי בבריסל הואר בצבעי הדגל, וכך גם הגשר בבריסביין שבאוסטרליה.
5 צפייה בגלריה
 מלון איטליה
 מלון איטליה
שער ברנדנבורג מואר בצבעי דגל ישראל
5 צפייה בגלריה
משרד הקנצלר באוסטריה העלה את דגל ישראל לראש התורן
משרד הקנצלר באוסטריה העלה את דגל ישראל לראש התורן
משרד הקנצלר באוסטריה העלה את דגל ישראל לראש התורן
משרד הקנצלר האוסטרי בווינה ומשרד החוץ באוסטריה העלו את דגל ישראל לראש התורן, אחרי שהקנצלר קארל נאהמר אמר: "אני מגנה בחריפות את מתקפת הטרור של חמאס על ישראל. לישראל הזכות להגן על עצמה, ירי רקטות לעבר אזרחים חסרי הגנה הוא טרור אכזרי ואף פעם לא אמצעי לפתרון בעיות פוליטיות".
העמידה לצד ישראל לא התבטאה בארצות הברית רק בצעדים סמליים, אלא גם באמירות. כמה ממתנגדיה הקולניים ביותר של ישראל בקונגרס יצאו בגינויים חריפים נגד המתקפה. חברת בית הנבחרים המוסלמית אילהאן עומאר אמרה כי היא "מגנה את המעשים הנוראיים שמתרחשים בישראל נגד ילדים, נשים, קשישים", הסנאטור ברני סנדרס גינה אף הוא ״באופן מוחלט את המתקפה המחרידה על ישראל, זה חייב להסתיים עכשיו".
חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז אמרה כי "אף ילד ומשפחה לא צריכים לסבול אלימות ופחד מהסוג הזה. צריך הפסקת אש בדחיפות" וג'מאל באומן, עוד חבר בקבוצת הפרוגרסיביים בבית הנבחרים המכונה “The Squed״, הצטרף לדברים: "מגנה בחריפות את ההתקפות הנוראיות של חמאס, במיוחד ביום הקדוש של שמחת תורה". לצד זאת אמר: "יש לשים קץ לאלימות הקטלנית הזו שהורגת וגורמת לטראומה של דורות של ישראלים ופלסטינים כאחד - כולל המצור על עזה".
בתוך כך, משטרת ניו יורק תגברה כוחות סביב האתרים היהודיים והמוסלמיים בתחומה מחשש לעימותים בעקבות ההתקפות בישראל, ואחריה גם בלוס אנג'לס ובמיאמי תגברו כוחות. בקליפורניה המשטרה תגברה את האבטחה והפטרולים גם סביב מוסדות בבוורלי הילס וסנטה מוניקה. מהמשטרה במיאמי ביץ' בפלורידה נמסר כי תוגברה נוכחות המשטרה "ליד כל בתי הכנסת והמקומות האסטרטגיים בעיר, כדי להבטיח את הבטיחות והביטחון של כולם".