2 צפייה בגלריה
סמ"ר עומרי פרץ ז״ל
סמ"ר עומרי פרץ ז״ל
בן 20 במותו, נפל בקרבות מול מחבלי החמאס. סמ"ר פרץ
(באדיבות המשפחה)
חודש לאחר שסמ"ר עומרי פרץ בן ה-20 נהרג בקרבות מול מחבלי החמאס במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, חבריו הצנחנים הגיעו לחזק את בני המשפחה ביישוב אליכין שליד חדרה.
סמ"ר פרץ, לוחם בחטיבת הצנחנים נהרג תוך גילוי גבורה בקרבות בדרום ונטמן בחודש שעבר בבית העלמין באליכין. אביו, עופר, סיפר כיצד נודע לו שעומרי הוקפץ מקורס המכ"ים עם חבריו מגדוד 101 ללחימה ביישובי העוטף. "אני ואשתי אורית היינו בשבת של ערב שמחת תורה בחופשה פרטית ביוון כשהתחילו להגיע כל מיני סרטונים על אנשי חמאס, מחבלים שנכנסו ליישובים בגזרה הדרומית. צלצלתי לעומרי והוא אמר לי שאין לו הרבה זמן, שהם מוקפצים ללחימה בדרום. ביקשתי ממנו שישמור על עצמו", תיאר.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר עומרי פרץ ז״ל
סמ"ר עומרי פרץ ז״ל
סמ"ר עומרי פרץ ז"ל
(באדיבות המשפחה)
עוד אמר האב כי "כבר עשינו את ההכנות לשוב ארצה מהחופשה ביוון ,ובערב היום הראשון של המלחמה, בקרבות העזים שהיו עם המחבלים, עומרי שלנו, בסך הכול בן 20 וחודש, נהרג". עופר הוסיף כי עומרי, שהיה בן הזקונים במשפחה, "אהב מאוד את השירות בחטיבת הצנחנים הוא היה משקיען, ערכי, הוא סחף אחריו פקודים. עומרי היה גם במכינת רבין לפני שהתגייס".
עופר שיבח את חבריו של בנו לצנחנים, ותיאר בכאב גדול כי "החברים של עומרי מהצנחנים מגיעים, מחזקים אותנו ומסייעים לנו, כי אנחנו מרגישים שאנחנו בסוג של חלום רע שאולי עומרי האהוב שלנו ישוב עוד. זה סרט רע שקרה לנו ועומרי לא שב. הכל עומד, נעצר, וחבריו שמגיעים תומכים בנו בשעה הקשה שלנו".
עומרי הובא למנוחות ב-15 באוקטובר. את דברי הפרידה מההורים נשא על קברו האב עופר: "עומריקי שלנו, עומריקי המלך. קשה לדבר עליך בלשון עבר, לדמיין שלא נראה בדלת את החיוך הגדול שלך, זורק את התיק על הרצפה ואומר 'אני רעב, תכינו לי אוכל'. התכתבנו בבוקר שבת. שאלתי 'מה קורה גבר?' השבת: 'הכול בסדר', ביקשתי שתעדכן אותי בכול דבר וענית 'רות'. דאגתי מאוד, בשעה 13:00 עדכנת שנכנסת עם לוחמיך לקרבות. הרגשתי משקולת על הלב, כי אני מכיר אותך עומריקי שלי, תמיד אתה ראשון. לוקח פיקוד. עומריקי שלנו, אתה ילד מואר ומאיר עם החיוך הנצחי, מוקף חברים ואהוב ואיך אפשר שלא? יפה תואר מבחוץ ומבפנים. אני ואמא זכינו בילד מלאך".