שר החוץ של עומאן בדר אל-בוסעידי אמר כי ההסדרים העתידיים לניהול מצר הורמוז "לא כרוכים בהטלת דמי מעבר". ההצהרה פורסמה על רקע טענות של איראן על כך שבכוונתה לגבות תשלום עבור שירותים שיינתנו למכליות ולכלי שיט שיבקשו לחצות את המצר. אל-בוסעידי הוסיף: "אנחנו נושאים באחריות מיוחדת בתמיכה במאמצים הבינלאומיים לאבטחת ניווט ימי בהתאם לחוק הבינלאומי".