על רקע הקיפאון בשיחות מול האוצר, הודיע ארגון מורי החינוך העל-יסודי כי יפתח מחרתיים (שלישי) בעיצומים, לאחר שלא הגיעו להסכמות על שכר חדש.
במכתב ששלח לשרת החינוך כתב יו"ר ארגון המורים רן ארז: "להודיעך כי בכוונת ארגון המורים לנקוט בצעדים ארגוניים, בשלב זה כאות אזהרה בלבד, מבלי לשבש באופן מלא את הלימודים. החל מה-25.10 מורי החינוך העל-יסודי המלמדים מכיתה י' עד י"ב לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית), ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים, ישיבות, טיולים, פעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל, השתלמויות עם מפמ"רים ועוד".
2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"לא נשב מנגד בזמן שהאוצר מתעלם מדרישותינו". ארז
(צילום: נדב אבס)
עוד כתב ארז: "כידוע לך, בטרם פג תוקפו של הסכם עוז לתמורה ביום 28.2.22, פנה ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר בבקשה להתחיל לנהל משא ומתן בניסיון להגיע להסכמות בדבר הסכם שכר חדש ולייתר את הצורך בסכסוכים ומאבקים".
פניה זו לא זכתה לכל מענה, ואחריה פנה הארגון מספר נוסף של פעמים ללא הועיל. "כשמאמצי הארגון לא הועילו, ביום 8.5.22 נאלץ ארגון המורים להכריז על סכסוך עבודה, והודיע כי במידה שלא ינוהל עמו מו"מ להסכם קיבוצי חדש, ייאלץ שלא לפתוח את שנת הלימודים".
בארגון המורים ציינו במכתב כי "מתוך אחריות לאומית, בחודש אוגוסט 2022 נעתר ארגון המורים לבקשתך לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ללא הסכם קיבוצי בתוקף, ואף ללא ראשית ראשיתו של מו"מ בנוגע לדרישות השכר שהצבנו עוד בתחילת השנה". בארגון הוסיפו כי "למעלה מכך, הסכמנו לשתף עמך פעולה בדבר כינון הרפורמה להתחדשות הלמידה וקיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים, ולאחר שניהלנו מו"מ והגענו להסכמות בדבר הרפורמה, הן הועלו על הכתב ביום 28.2.22".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים בנושא הסכם השכר שנחתם עם הסתדרות המורים
מסיבת עיתונאים בנושא הסכם השכר שנחתם עם הסתדרות המורים
"עוד בפברואר פנינו למשרדי החינוך והאוצר לפתוח במו"מ". ליברמן ושאשא ביטון
(צילום: אריק מרמור )
בארגון טענו בנוסף כי דרישות ארגון המורים שהועלו על הכתב מספר פעמים מתחילת השנה "זכו להתעלמות רבתי, וחרף קביעת בית הדין הארצי לעבודה כי יש לקיים מו"מ יעיל וענייני ובתום לב עם ארגון המורים". לדבריהם, אף אחת מדרישות אלה לא זכתה למענה. "לא נשב מנגד בזמן שמשרד האוצר פועל כחף מכל חובה קיבוצית למורי החינוך העל יסודי, ואין בכוונתו לפתוח במו"מ עבור מורי ישראל שמועסקים כבר שמונה חודשים ללא הסכם שכר".
יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, ב-31.8, שיגר ארז מכתב למורי הארגון שלו, שבו הכריז כי סכסוך העבודה מול משרד האוצר נותר בעינו וכי הלימודים בתיכונים לא ייפתחו מבלי שהמחלוקות ייפתרו, אך ויתר בסופו של דבר על הצעד.