המשטרה עצרה אמש (שבת) חייל בן 21, תושב נתניה, בחשד לתקיפת צוות רפואי במרפאת ביקורופא בתל אביב. על פי החשד, החייל תקף את הרופא באמצעות חפץ חד וריסס לעברו גז פלפל משום שלא קיבל ממנו גימלים. בסיום חקירתו שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במשטרה הצבאית החוקרת התקבל דיווח על אלימות מצד חייל במרפאת 'ביקורופא'. בעקבות הדיווח נפתחה חקירת מצ"ח".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מביקור רופא בתל אביב, חייל התיז גז מדמיע על הרופא
תיעוד מביקור רופא בתל אביב, חייל התיז גז מדמיע על הרופא
תיעוד התקיפה ב"ביקורופא"
ביום חמישי נעצרה אישה בחשד לתקיפה של אחות ורופאה במיון ילדים בבית החולים שמיר - אסף הרופא. על פי החשד, האישה ובן זוגה, שהגיעו למיון עם בתם בת 3 חודשים, סירבו להמתין לתורם - והאמא קיללה את האחות, דחפה עליה כיסא וזרקה את מסך המחשב לכיוון הרופא. הצוות נפגע קלות ולא נזקק לטיפול רפואי.
זוג ההורים הגיעו בצהריים למיון עם התינוקת שסבלה מקוצר נשימה. מבית החולים נמסר כי האחות ביצעה הערכה ראשונית לתינוקת אשר מצבה היה טוב - וביקשה מההורים להמתין בחוץ עד שיגיע תורם לבדיקת רופא. "האם הודיעה שהיא לא מוכנה להמתין והתחילה לקלל את האחות, וכשהאחות ביקשה ממנה לצאת האם דחפה עליה כיסא וזרקה את מסך המחשב לכיוון הרופאה", נמסר.
צוות הביטחון של המרכז הרפואי הוזעק למקום והאישה נעצרה ונלקחה לחקירה במשטרה. "הנהלת המרכז הרפואי שמיר רואה בחומרה רבה את מקרה האלימות כלפי הצוותים הרפואיים ומבקשת מגורמי האכיפה לטפל במקרה זה בהתאם", נמסר מבית החולים.
2 צפייה בגלריה
נערה תקפה רופא באמצעות אגרופן בקופת חולים ברמלה
נערה תקפה רופא באמצעות אגרופן בקופת חולים ברמלה
תקפה רופא ברמלה באמצעות אגרופן". כתב אישום הוגש נגד נערה בת 17
(צילום: דוברות המשטרה)
רק ביום שני שעבר שבתו עובדי קופות החולים ברחבי הארץ, וכן בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, שפעלו במתכונת מצומצמת על רקע מקרי האלימות שאירעו לאחרונה נגד צוותים רפואיים. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר כי "למרות האלימות הגואה - אין המעסיקים ואין משרד הבריאות עושים די למיגור אותם מקרי אלימות".
לפני כשבועיים הותקף בבית החולים סורוקה בבאר שבע רופא מומחה על ידי זוג הורים שקראו למותו. שבוע מאוחר יותר הותקף רופא נשים במרכז לבריאות האישה בעכו על ידי גבר שליווה אישה לטיפול, שסטר לרופא כמה פעמים, איים עליו והשליך חפצים. ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד נערה בת 17 בגין תקיפה של רופא בקופת חולים ברמלה באמצעות אגרופן ברזל לפני כשבועיים.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום
פורסם לראשונה: 08:32, 05.02.23