הורים לילדים בגנים בלקיה שבנגב זועמים על ליקויים והזנחה במבנים שבהם לומדים ילדיהם. לטענת ההורים, שילדיהם לומדים במתחם שבו שלושה גנים, הם פנו למועצה המקומית בבקשה שיטפלו בבעיות, "ואין מענה".
לדברי ההורים, "המצב הגרוע ביותר הוא בגן הוורדים שנמצא בשכונה 1. יש הרבה ליקויים. השטח המשותף לשולשת הגנים ללא ציליה. בנוסף, יש הצפות של הביוב שבתוך הגן וזכוכית שבורה".
5 צפייה בגלריה
ליקויים והזנחה בגני ילדים בלקיה
ליקויים והזנחה בגני ילדים בלקיה
"צוות העובדים לא יכול לתפקד בתנאים הקשים". הצפת ביוב בתוך אחד הגנים
5 צפייה בגלריה
ליקויים בגני ילדים בלקיה
ליקויים בגני ילדים בלקיה
פתח ביוב חשוף בחצר הגן
5 צפייה בגלריה
ליקויים בגני ילדים בלקיה
ליקויים בגני ילדים בלקיה
לכלוך בחצר גן הילדים
הם הוסיפו: "איך הילדים יכולים ללמוד עם ביוב בתוך הגן? זה דבר חמור ביותר ומהווה סכנה בריאותית. ולא נדבר על הזכוכית השבורה שבכל רגע יכולה לגרום לפציעות. איפה כל הכסף לטיפול בליקויים? חובה לתקן את הכול ולא להפקיר ילדים ולהשאיר אותם בסכנה".
ההורים איימו כי אם הליקויים לא יתוקנו, "נכריז על שביתה עד שיטפלו. אנחנו לא חושבים שהאחראים במעוצה מרשים לילדיהם ללמוד בתנאים כאלו".
5 צפייה בגלריה
ליקויים בגני ילדים בלקיה
ליקויים בגני ילדים בלקיה
"הילדים עלולים להיפצע". ליקויים בגני ילדים בלקיה
ראיד אבו עאיש, שאחיינו לומד באחד הגנים, סיפר כי "האווירה כאן קשה ביותר. לא מבין איך לא מטפלים. כמה ילדים ייפגעו על מנת לשלם את מחיר הזלזול של המועצה? הילדים עלולים להיפצע ולהגיע למיון או גרוע מכך". לטענתו, "צוות העובדים לא יכול לתפקד בתנאים הקשים. יש זלזול של כל האחראים, שככל הנראה לא אכפת להם מהילדים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "כל הליקויים באחריות המעוצה המקומית".
מהנהלת המועצה המקומית לקיה נמסר בתגובה: "במהלך שיפוצי הקיץ לכלל מוסדות החינוך, המועצה ביצעה עבודות תחזוקה ופיתוח לכלל המוסדות במתחם גנים זה אשר נמצא בשכונה 1. המועצה ביצעה עבודות פיתוח בתשתיות, בחצר ובכיתות על מנת שתהיה סביבה לימודית בטוחה ונאה לכלל תלמידי אשכול הגנים.
"לצערנו הרב ילדי השכונה נכנסים אל מתחם הגנים בשעות אחר הצהריים והערב למרות שהמתחם מגודר וסגור ולמרות פניות חוזרות ונשנות לציבור ההורים בשכונה. כמו כן, צמוד למתחם הגנים קיים ואדי אשר בו שופכים פסולת שפוגעת במערכת הביוב. המועצה פועלת גם נגד מפגע זה. המועצה המקומית קוראת לוועד ההורים להירתם יחד עם מחלקת החינוך לפתרון הבעיות בשכונה".