בהנהלת בתי הדין הרבניים טוענים שההפגנות שהתקיימו היום (שלישי) מול בתי הדין, כחלק מיום השיבוש של המחאה נגד המהפכה המשפטית, כללו ונדליזם ואלימות נגד מתדיינים ומאבטחים. בהודעה מטעמה נמסר כי היא "מוחה על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית. הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק".
את ההפגנות מול בתי הדין ברחבי הארץ הובילו פעילות ופעילי עמותת "בונות אלטרנטיבה" לקידום שוויון מגדרי, על רקע הפרסום השבוע שלפיו הם יקבלו עדיפות על פני בתי משפט אזרחיים למשפחה בסוגיות מזונות.

בתגובה אמר מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן: "למערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה. גם הטיעון נגד המגמה להעביר את ענייני המזונות מבתי המשפט לבתי הדין הוא שקרי ושגוי. בתי הדין הרבניים דנים ופוסקים בענייני מזונות מדי יום ביומו מקום המדינה. בתי הדין הרבניים הפוסקים על פי ההלכה מעדיפים את הנשים בנושא מזונות משום שעל פי ההלכה חובת המזונות היא על הבעל, לעומת בתי המשפט הדנים על פי מאזן ההכנסות".
מבונות אלטרנטיבה נמסר בתגובה: "הבוקר הרגישו מנכ"ל בתי הדין הרבניים וחבריו בפעם הראשונה מה זה להיות אישה בישראל שנאלצת להגיע לרבנות: מוחלשת, חסרת אונים, בלי שליטה, מופלית. זה הסיפור של אלפי נשים מסורבות גט בישראל שבתי הדין הרבניים אונסים את זכויותיהן בהליכי גירושים מיזוגניים ומשפילים. זה הסיפור של עשרות אלפי נשים שמגיעות להתגרש ונאלצות לוותר על זכויותיהן כדי להיחלץ משם עם גט. גוף מושחת שכזה, עם אפס ייצוג לנשים, לא בעמדה להטיף לנו על פגיעה באחר".
2 צפייה בגלריה
אשדוד
אשדוד
ההפגנה הבוקר מול הרבנות באשדוד
(צילום: בונות אלטרנטיבה)
2 צפייה בגלריה
 מחאה מול בית הדין הרבני האזורי בחיפה
 מחאה מול בית הדין הרבני האזורי בחיפה
מחאה מול בית הדין הרבני האזורי בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
נשיא בית הדין הגדול דוד לאו הוסיף כי הוא "מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים והציבור להגיע אל בית הדין. זו אנרכיה שמתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. דייני בית הדין לא יירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה. אני פונה לרשויות אכיפת החוק בישראל ודורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין".
שר הדתות מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ציין כי "מעבר לפגיעה החמורה בשירות לאזרחי ישראל, אני חש הבוקר דאגה לשלומם של הרבנים, הדיינים והפקידים האמונים על מתן שירותי הדת בישראל. אסור להקל ראש, בוודאי כשמדובר בביטחונם האישי. האחריות מוטלת על משטרת ישראל".
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הוסיף: "מחאת השמאל שוב חוצה גבולות ונחשפת כמסמנת ורודפת כל דבר שיש בו זיק של יהדות, ללא קשר לרפורמה המשפטית. אני שב וקורא לשמאל ולמנהיגיו - עצרו את ההסתה לפני שיהיה מאוחר מדי".