שווארמה במקום כסף: מוחמד עלייאן, צעיר ממזרח ירושלים, נאשם בגניבה ותקיפה לאחר שבתחילת החודש חטף שקית מידיו של קשיש בשנות ה-80 לחייו במחשבה שיש בה כסף מזומן - רק כדי לגלות כי היא מכילה שתי מנות שווארמה.
הקשיש צועד עם השקית בחניון, והנאשם מתגנב מאחור. תיעוד השוד

הקשיש, בעל רשת "מאפה" מוכרת בירושלים, התלונן כי בעת שצעד לתומו בחניון קניון מלחה בבירה עם שקית בידו, הגיח לעברו אדם שאינו מכיר, חטף אותה ונמלט. בעדותו סיפר כי מדי יום נוהג להגיע אל אחד מסניפיו, הממוקם בקניון, כדי לנהל את נושא פיקדונות ופדיון הכספים של העסק, לשם הפקדתם בבנק.
באותו הבוקר, כפי שהתברר בחקירה ולפי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות לבית משפט השלום בעיר, המתין עלייאן הנמצא בשנות ה-20 לחייו בחניון הקניון וארב לבעל העסק. בסביבות השעה 11:30 יצא הנאשם מהרכב שבו היה, רץ לעבר הקשיש, חטף את השקית ונמלט באמצעות הרכב שהמתין לו.
בעל הרשת פנה למאבטחי הקניון שהזעיקו את המשטרה, ובסריקה אותרה השקית שנשדדה זרוקה בחניון. המשטרה מסרה כי ככל הנראה עלייאן תכנן לשים את ידו על עשרות אלפי שקלים, אך מצא בסך הכול צמד כריכי שווארמה, שאותם רכש בעל הרשת עבור שניים מעובדיו.
במסגרת החקירה ואיסוף הממצאים נמצא תיעוד המקרה ונלקחו דגימות מהשקית. כמו כן, זוהו פרטי הרכב שבו נמלט הנאשם. כעבור כמה ימים הוא אותר בדרום ירושלים, נעצר והועבר לחקירה. בחקירתו עומת עם הממצאים והכחיש שהוא מכיר את הרכב שבו נמלט - למרות שזה רשום על שם אביו המנוח. כמו כן, להפתעת החוקר כשהטיח בנאשם כי בשקית שנשדדה היו כריכי שווארמה - כל שעניין את הנאשם הוא אם הגנבים אכלו את הסנדוויצ'ים.
3 צפייה בגלריה
תושב שכונת בית צפאפא בניסיון ביצוע שוד
תושב שכונת בית צפאפא בניסיון ביצוע שוד
בעל העסק צועד בחניון, רגעים לפני השוד
3 צפייה בגלריה
תושב שכונת בית צפאפא בניסיון ביצוע שוד
תושב שכונת בית צפאפא בניסיון ביצוע שוד
הנאשם מתגנב מאחור ופותח בריצה
בימים האחרונים השלימו החוקרים את החקירה שבמהלכה גובשה תשתית ראייתית נגד הנאשם. ביום שני הוגש כתב האישום, ומיוחסות לצעיר עבירות של תקיפה לשם גניבה; גניבה; והסתייעות ברכב לעבור עבירה. בדיון הורה שופט השלום עמיר שקד על הותרת הנאשם במעצר עד תום ההליכים.
רס"ב גלעד כהן, חוקר תחנת מוריה במרחב ציון, סיפר: "במהלך חקירתו של הנאשם, כשבידי החוקרים ממצאים ועובדות שכל שנותר היה לבררן מולו, מסר הנאשם גרסתו תוך שהכחיש כל מעורבות במעשים המיוחסים לו כלפי אותו קורבן - אדם קשיש, על לא עוול בכפו. כך טען למשל, כי כלל אינו מכיר את הרכב שעימו נמלט למרות שרכב זה רשום על שם אביו המנוח. לאחר שהשלמנו את פעולות החקירה הנדרשות וגיבשנו ממצאים שונים לרבות ממצאים שהופקו על ידי הזיהוי הפלילי, הגישה יחידת תביעות ירושלים כתב אישום נגד הנאשם ובשל חומרת מעשיו ובקשת התביעה מצא לנכון בית המשפט להורות בשלב זה על מעצרו עד לתום ההליכים".
עורך הדין פארס מוסטפע עלי, המייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית: "הנאשם מכחיש את האישומים. אנו נלמד את חומרי החקירה ונציג את טענותינו בבית המשפט".