משפחתו של אריה שצ'ופק, בן ה-16 שנרצח בפיגוע בכניסה לירושלים, תכננה לחגוג הערב (רביעי) יום הולדת לאחד מבני המשפחה, אך נאלצה לבטל את ההזמנה לבית הקפה "נוקטורנו" בבירה לאחר האירוע הקשה שחוותה. אחת מקרובות המשפחה של שצ'ופק לאנשי בית הקפה: "תכננו לבוא לחגוג יום הולדת, אחד המוזמנים נרצח ואנחנו נאלצים לבטל".
2 צפייה בגלריה
בית קפה נקטורנו
בית קפה נקטורנו
הפיגוע גרם לביטולים במסעדות ובתי קפה בעיר
מלבד ההזמנה הזו שבוטלה, בבית הקפה מספרים כי קיבלו בקשות לביטולים נוספים. עמית מגל, בעל המקום ב-20 השנים האחרונות אומר כי האירוע הזכיר לו נשכחות ומחזיר אותו "ישר לתקופות הקשות בשנות ה-2000. הגזרה יחסית שקטה אבל כל דבר כזה ישר מטלטל".
"אנשים יושבים על הגדר כדי להבין אם זה איזשהו גל טרור עכשיו, לא ראינו מראות כאלה הרבה שנים", אמר מגל. הוא הוסיף כי "המקום כן הומה אדם דווקא היום. הלא ירושלמים קצת חוששים, הירושלמים עצמם כבר למודי ניסיון והשגרה ממשיכה".
2 צפייה בגלריה
בית קפה נקטורנו
בית קפה נקטורנו
הבעלים של בית הקפה נוקטורנו, עמית מגל. "זה ישר מטלטל"
בנוסף לבתי הקפה, גם מורי הדרך בבירה מדווחים על ביטולים של חודשים קדימה ומקווים לא לחזור לתקופה שבה אזרחים מפחדים להגיע לירושלים. דורית גרייבר, מורת דרך בחברת "תיירות ירושלים", מוטרדת מאוד מהמצב. "יש ביטולים לא רק ליום או ליומיים קדימה, אלא אפילו חודש קדימה. לאנשים אין אורך רוח לחכות ולראות לאן זה מתפתח, הם פשוט מבטלים וזה יוצר פגיעה לחודשים קדימה", אמרה גרייבר.
גרייבר גם קראה למדינה להתערב ואמרה כי "מקבלי ההחלטות, עיריית ירושלים ומדינת ישראל צריכים לדאוג לפיצויים לענף שלנו ששרד את הקורונה, מצפים מאיתנו לספוג את כל האסונות על חשבוננו. תזכרו שבצד השני של הביטול יש בן אדם, משפחה ותחום שלם". לדבריה, "החזקים שורדים, אין תמיכה ואין לנו שום דרך לדעת מתי זה ייגמר. זאת לא מדינה עם משרד תיירות, יש פה שר ואנחנו לא שומעים ממנו כלום. התחושה היא שאין ניהול בתחום הזה".
בפיגוע הכפול בירושלים שבו נרצח שצ'ופק נפצעו עוד 26 בני אדם, בהם טדסה, גבר בשנות ה-40 לחייו, שנפצע אנוש ועדיין נמצא בסכנת חיים ושניים נוספים באורח קשה. לפי החשד, המטענים שהתפוצצו היו מטעני רסס עם מנגנון דומה, שהופעלו מרחוק.