2 צפייה בגלריה
צילום מקיבוץ מירב לאחר הירי לעברם
צילום מקיבוץ מירב לאחר הירי לעברם
צילום מתוך קיבוץ מירב
(צילום: קיבוץ מירב)
"אנו קוראים לצה"ל בדרישה להשיב את השקט לאזור. עד שצה"ל יפעל בהצלחה, אנחנו כאן שומרים על הבית שלנו בעצמנו. זו זכותנו לקבל ביטחון וזו חובתו של צה"ל כלפינו האזרחים". על רקע שורת אירועי ירי מהכפר הפלסטיני ג'ילבון לעבר קיבוץ מירב באזור הגלבוע, החליטו שמונה תושבים לחצות היום (שני) את גדר ההפרדה ולהיכנס לתחומי הכפר. כוח צה"ל הוביל את תושבי הקיבוץ ליציאה מהכפר הפלסטיני.
אירועי הירי שחוזרים על עצמם בחודשים האחרונים כבר גרמו לנזקים בכמה בתים בקיבוץ. בשבוע שעבר נורתה אש גם לעבר תושבים, אולם לא היו נפגעים. מוקדם יותר היום פתחו מחבלים באש לעבר רכב סיור צבאי סמוך לקיבוץ. לא היו נפגעים בקרב החיילים, אך זוהו פגיעות ברכב.
2 צפייה בגלריה
קליעים שנורו מצפון השמורון לעבר קיבוץ מירב
קליעים שנורו מצפון השמורון לעבר קיבוץ מירב
קליע שנורה לעבר קיבוץ מירב
(צילום: קיבוץ מירב)
בעקבות ההסלמה החליטו כאמור כמה מתושבי הקיבוץ להיכנס לכפר הפלסטיני שבתיו גובלים לגדר ההפרדה. "אנו קבוצה של תושבי קיבוץ מירב בפסגת הגלבוע חולקים גדר הפרדה משותפת עם הכפר ג'ילבון, בימים כתיקונים כל צד חי את חייו בשלווה", ציינו התושבים המוחים. "בשנה האחרונה הסטטוס קוו נשבר וצרורות ירי לעבר בתינו נהפכו לדבר שבשגרה".
הם ציינו עוד: "היום, בעקבות פיגוע ירי נוסף שפגע ברכב כ-150 מטרים מקו הבתים הראשון, החלטנו לקחת את ביטחוננו בידינו ולהיכנס להגן על היישוב מפאתי הכפר ג'ילבון. אנו קוראים לצה"ל בדרישה להשיב את השקט לאזור. עם ישראל חי בגלבוע ובכל מקום בארץ בשקט ובבטחה".
תושב בקיבוץ אמר בעקבות צעד המחאה: "זה אירוע לא קל מבחינתנו, זו לא הדרך שלנו. אנחנו חיים כאן תחת ירי כל הזמן ומרגישים שהתקשורת התרגלה כבר שאנחנו בקו האש. אנחנו מנסים להרגיע את התושבים אבל יש תחושה של חציית קו גבול וחוסר אונים שאנשים מבוגרים יוצאים ופועלים בצורה מסוכנת. אין לנו שום מושג מה הם ניסו לעשות ומה להראות. אם חלילה היו פוגשים בחמושים, האירוע הזה היה מסתיים באסון.