"אנחנו חוששים שהחוטפים ירצחו אותו אם לא יקבלו את הכסף, הם נשמעו עצבנים מאוד". כך מספר מולה צגאייה, אחיינו של וודו אדבבאי (79) מראשון לציון, האזרח הישראלי שנחטף למטרות כופר במהלך טיול באתיופיה לפני כשבוע באזור גונדר שבצפון המדינה.
"אין להם מה לאכול שם. המצב גרוע ביותר, ואנשים הורגים אחד את השני. זה באמת מפחיד", הוא אומר. אדבבאי הגיע לביקור שורשים בגונדר שבצפון אתיופיה, שם נמצאים קרובי משפחתו. הוא תכנן להישאר שם למשך חודש ולשוב לארץ ביום ראשון הקרוב.
2 צפייה בגלריה
החטוף הישראלי מאתיופיה
החטוף הישראלי מאתיופיה
"מפחדים שירצחו אותו ברגע שיראו שאין לנו את הכסף". אדבבאי

אלא שלדברי אחיינו, האדם שליווה אותו בביקור ומכיר אותו היטב - הוא זה שקשר לחטוף אותו. הוא לקח אותו לטיול ובדרך אסף אנשים, שחשבו שהוא "מיליונר" משום שראו אותו משלם על אוכל ושתייה. הם חטפו אותו ביום רביעי שעבר בלילה, ושלחו תמונה שלו כפות. "הם מאיימים שאם לא נביא את הכסף הם יהרגו אותו", הוסיף האחיין.
החוטפים דורשים תמורת שחרורו סכום של כ-2.5 מיליון ביר - שהם כ-166 אלף שקל. מדובר בסכום שמשפחתו לא יכולה לעמוד בו, על אף שהם החלו בגיוס תרומות שעד כה לא הצליח לאסוף את הסכום הנדרש.
אבי אדבבאי, בנו של החטוף, סיפר גם הוא על החשש במשפחה: "אבא שזה לא צחוק. הם מבקשים הרבה כסף לשחרר אותו. אנחנו פוחדים שיהרגו אותו, או שהוא לא ישרוד בקור ובלי התרופות שלו במקום שהוא מוחזק בו". בנו סיפר כי אביו שלח הקלטה לקבוצת הוואטסאפ המשפחתית לפני שלושה ימים שבה אמר שחטפו אותו ודורשים כסף תמורתו. "החוטפים לא נתנו לנו לדבר איתו", הוא הוסיף.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה העיר גונדר מדינת המחוז אמהרה אתיופיה
אילוס אילוסטרציה העיר גונדר מדינת המחוז אמהרה אתיופיה
גונדר, צפון אתיופיה
(צילום: shutterstock)
"לא הצלחנו לדבר איתו, הוא רק שלח הודעה. הוא אמר שאם לא ישלמו את הסכום יפגעו בו". אבי אומר כי מדובר בסכום גדול עבור, וכי החוטפים לא נתנו להם תאריך סופי להעברת הכופר. "אחד החוטפים חייג ואמר שכדאי שנעביר את הכסף".
אדבבאי מתגורר בראשון לציון, נשוי ואב לשמונה ילדים. השיחה האחרונה עם החוטפים הייתה אתמול בלילה. "הם נשמעו עצבנים מאוד. אנחנו מפחדים שירצחו אותו ברגע שיראו שאין לנו את הכסף".
שגרירות ישראל באדיס אבבה פנתה לגורמי הביטחון באתיופיה בבקשה שיסייעו להביא לשחרורו בהקדם. המשפחה סומכת על השגרירות ומקווה שתשיב את אב המשפחה.
אלכסנדרה לוקש השתתפה בהכנת הכתבה