1 צפייה בגלריה
דיון בבית המשפט העליון מ2014
דיון בבית המשפט העליון מ2014
ארכיון
(צילום: יואב דודקביץ)
השבוע יקיימו חברי הוועדה לבחירת שופטים שימועים למועמדים להתמנות לכהונה בבית המשפט העליון. השימוע נועד לאפשר לחברי הוועדה להכיר את המועמדים ולשאול אותם על השקפותיהם המשפטיות. נאסר על חברי הוועדה לשאול את המועמדים על נטיותיהם הפוליטיות.
בסוף ספטמבר פרסם שר המשפטים גדעון סער רשימה של 24 מועמדים לכהונה בעליון, רובם שופטי מחוזי. לשבוע השימועים הייתה אמורה להגיע רשימה מקוצרת של מועמדים סופיים, אולם חברי הוועדה לא הגיעו להסכמות בעניין.
אלו המועמדים לעליון: 1. השופטת מיכל אגמון-גונן. 2. האלוף שרון אפק. 3. ד"ר יעל ארידור-בר אילן. 4. השופטת תמר בזק-רפפורט. 5. השופט אליהו ביתן. 6. השופט גרשון גונטובניק. 7. פרופ' דוד האן. 8. פרופ' אביעד הכהן. 9. השופט רם וינוגרד. 10. ד"ר חגי ויניצקי. 11. השופט צבי ויצמן. 12. איל ינון. 13. סיגל יעקבי. 14. השופטת רויטל יפה-כ"ץ. 15. השופט חאלד כבוב. 16. השופטת גילה כנפי-שטייניץ. 17. פרופ' שחר ליפשיץ. 18. השופט יגאל מרזל. 19. פרופ' סוזי נבות. 20. השופט רון סוקול. 21. פרופ' יואב ספיר. 22. השופטת רות רונן. 23. נתי שמחוני. 24. יעקב שרביט.
הוועדה למינוי שופטים מורכבת מהשר סער (תקווה חדשה), שרת הפנים איילת שקד (ימינה), ח"כ אפרת רייטן (העבודה), ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), נשיאת העליון אסתר חיות, שופט העליון עוזי פוגלמן, שופט העליון יצחק עמית, ונציגי לשכת עורכי הדין אילנה סקר ומוחמד נעאמנה.
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), כתב היום: "בשבועות הקרובים, אם אתם לא מוצאים אותי במליאה - תדעו שאני מקדיש את זמני לבחירת השופטים. אין משימה חשובה יותר. אנסה לברר על כל מועמד כמה שיותר, לקרוא פסקי דין ומאמרים אקדמיים, להיפגש עם מועמדים ועם אנשים שמכירים אותם, לקבל פניות ציבור עם מחמאות או עם טענות ולברר אותן כמיטב יכולתי".