דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל-ראשון סימון שלומוב, בן 20 מקריית ביאליק ולוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל אתמול (ראשון) בקרב בדרום רצועת עזה. 573 חיילי צה"ל נהרגו מתחילת המלחמה, 236 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
5 צפייה בגלריה
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
שלומוב היה חייל בודד שעלה לארץ מקזחסטן במסגרת פרויקט נעל"ה, ולמד בכפר הנוער מאיר שפיה שליד זכרון יעקב ובמכינה הקדם-צבאית הראל יחד עם סמל-ראשון בוריס דונבצקי מקריית ביאליק, שאף הוא נפל בקרב במלחמה בצפון רצועת עזה.
יורם פניאס, מנהל כפר הנוער מאיר שפיה שבו למד שלומוב מ-2018 עד 2021, סיפר: "זה פשוט לא נתפס ששלומוב נהרג בעזה. כולנו כאן המומים וכואבים, ובעיקר לא מעכלים את האסון הכבד שנפל עלינו. סימון עלה ארצה כחייל בודד, הוא הגיע אלינו ללמוד בכפר ומיד התאהבנו בו. חייכן, תמיד עזר לכולם, ובעיקר רצה להצליח. אביו הגיע ארצה ואת כל הכסף שחסך מעבודות קשות אצלנו ברפת בכפר ומעבודה בחופשות בבתי מלון באילת היה שולח לאמא שלו בקזחסטן.
"היה לו קשר מאוד מיוחד עם אמו שהתבשרה על הבשורה הקשה שבנה נהרג בעזה ואמורה להגיע ארצה בהקדם להלוויה. הוא היה בן יחיד, תלמיד למופת, מחובר עם כולם, נכנס ללב של כולנו, פשוט אסון כבד נפל עלינו כאן בכפר. הוא תמיד עזר ואהב לסייע למי שהיה צריך סיוע. הוא סיים כאן י"ב, המשיך לעבוד קשה מאוד והסביר לנו שהגיע ארצה כדי להיות כאן בישראל ביחידה קרבית והתגייס לצנחנים".
5 צפייה בגלריה
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
"זה פשוט לא נתפס ששלומוב נהרג בעזה"
המנהל אמר עוד: "דנה כורי, רכזת המתמטיקה בבית הספר, הייתה כמו אם עבורו. היא המשיכה לאמץ אותו, הוא היה מגיע אליה בחגים, ויחד עם חייל בודד נוסף בשם קיריל שלמד איתו הם שכרו דירה בקריית ביאליק. כעת קרה האסון הכבד באמת. סימון, החבר הטוב של המורים, שעלה לארץ כדי להיות חייל קרבי ולהילחם כאן, נהרג. בטקס ההשבעה שלו הוא קיבל את הכומתה מתלמיד מצטיין אצלנו. הוא היה מגיע רחוק יותר אם לא היה נהרג".
ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי אמר: "העיר כואבת על נפילתו של סמ"ר סימון שלומוב ז"ל, תושב עירנו, שנפל בקרב ברצועת עזה, בן 20 בנופלו. אני שולח את תנחומיי למשפחת שלומוב ומרכין ראשי בכאב על נפילתו של לוחם חדור מטרה שמסר נפשו במערכה צבאית צודקת להגנת מדינת ישראל".
5 צפייה בגלריה
מימין סימון שלומוב ז"ל, משמאל בוריס דונבצקי ז"ל
מימין סימון שלומוב ז"ל, משמאל בוריס דונבצקי ז"ל
סימון שלומוב ובוריס דונבצקי. למדו יחד במכינה הקדם-צבאית ונפלו בקרבות בעזה
(צילום: דוברות מכינת הראל)
5 צפייה בגלריה
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
סמ"ר סימון שלומוב ז"ל
דירת השותפים בקריית ביאליק
ישי חדד, מייסד מכינת הראל שבה למד שלומוב, ספד: "סימון היה בחור חייכן ומלא שמחת חיים. הוא שיפר את העברית שלו במהלך המכינה כדי להתגייס לחטיבת הצנחנים שבה שירת והיה גאה בשירות הקרבי שלו. סימון אהב את עם ישראל ומדינת ישראל, עזב הכול כדי לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים וכדי לשרת את מדינתנו האהובה. סימון וחברו בוריס דונבצקי, בוגר נוסף של המכינה שגם הוא נפל במלחמה, מסמלים את היפה בעם שלנו: נתינה אינסופית, ציונות ועלייה לארץ".
הילה לזר, שימשה מש"קית העברית של סימון כאשר היה חניך במכינת הראל, ספדה לו, ואמרה: "סימון היה מלא קסם, דמות דומיננטית במכינה ונשמה טובה. הוא כל כך רצה להתגייס לצנחנים והיה מאושר כאשר עבר את הגיבוש. לסימון היו בעיות בריאות וזה לא עצר אותו - התקשרנו ביחד, קבענו לו תור והוצאנו לו אישור רפואי והכל כדי שהוא יהיה לוחם ויתרום למדינה שלנו.
"תמיד היה לו חיוך על הפנים והוא ידע להסתדר בכל מקום. אני זוכרת שהוא כתב לי שהוא הצליח להוציא פטור זקן למרות שזה ממש קשה בהכשרה ואני לא הופתעתי. באחת מהפעמים שדיברנו הוא סיפר לי איזה אנשים טובים יש איתו ושהמ"כים טובים והוא היה מאושר שהתקבל ל-202. הוא שאל אותי אם זה אומר לי משהו (202) ואמרתי לו שלא ממש, אז הוא אמר לי: 'את רק צריכה לדעת שאין על 202'. גיבור שלנו".
שלומוב הוא הלוחם השני מגדוד 202 שנפל בקרבות בדרום ברצועה בימים האחרונים. ביום שישי האחרון הותר לפרסום דבר נפילתו של סמ"ר נועם חבה בן ה-20 מירושלים.
באותו קרב נפצע לוחם נוסף מהגדוד באורח קשה, וחיילים נוספים נפצעו בדרגות שונות. דודו של נועם נפל לפני 35 שנה ברצועת עזה, ואחיו שרד את הטבח במסיבה ברעים.
ביום חמישי הותר לפרסום שמו של חלל נוסף מחטיבת הצנחנים - סמ"ר רותם סהר הדר מסיירת צנחנים, בן 20 מכפר אביב שבמועצה האזורית גדרות, נפל בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס. באירוע נפצעו תשעה חיילים נוספים, בהם שני לוחמים וקצין מהסיירת שמצבם הוגדר קשה.