יממה לאחר הקמתה מחדש של הישיבה בחומש, ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אמר הבוקר לאולפן ynet כי מדובר ב"יום חג לכולנו. זה תיקון העוול הנוראי של פשע הגירוש מצפון השומרון". קרויזר גם מתח ביקורת על גינוי המהלך מצד ארה"ב: "אנחנו מכבדים ומוקירים אותה, אך ידידתנו הגדולה התערבה שלא לצורך. שארה"ב תתעסק בענייניה הפנימיים ותשאיר את ישראל לעסוק בעניינים הפנימיים שלנו, בשטחי המולדת שלנו".
ח"כ קרויזר התייחס גם לאמירת האמריקנים כי הקמת הישיבה מהווה הפרת התחייבות של הממשלה הנוכחית לממשל ביידן. "ראש הממשלה לא משתף אותי בהתחייבויות שלו, אני רק יודע שיש לי התחייבות לאזרחי המדינה שבחרו בי בין היתר כדי לתמוך בביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון", אמר.
1 צפייה בגלריה
ח"כ יצחק קרויזר
ח"כ יצחק קרויזר
ח"כ יצחק קרויזר
(צילום: משה מזרחי )
בנושא אחר, מצעד הגאווה בירושלים יתקיים ביום חמישי. הגיוני שבן גביר יהיה אחראי עליו? "בוודאי, הוא השר לביטחון לאומי, וכמו שראינו את מצעד הדגלים בירושלים עובר בצורה חלקה, אני חושב שכך גם יעבור המצעד ביום חמישי. אני חושב שהממשלה הזו היא לא מה שמנסים לצייר אותה, כמפחידה ונגד הקהילה - יו"ר הכנסת אמיר אוחנה למשל נמצא בעמדת מפתח בכירה מאוד. יש גם מצביעים מהקהילה הגאה שהצביעו לעוצמה יהודית.
"אני חושב שהעננה של הסכנה הזו הייתה באמת באירוע הרצח המתועב של שירה בנקי, ומאז יש לגורמים מסוימים אינטרס לנפח את הפחד. אני חושב שכל מצעד יכול לצעוד בירושלים, אבל אין ספק שמדובר בעיר הקדושה ביותר לעם היהודי, ולכן המצעד שיתקיים בה צריך להיות מצעד מכובד - לא כמו המצעד בתל אביב, שלא תואם את ירושלים. רוב החברים שלי מהקהילה הם אנשים מכובדים, אין לנו שום דבר נגדם המצעד הזה צריך לעבור בצורה שתכבד את העיר, תכבד את המסורת של ירושלים ואת תושבי העיר הדתיים".

חרף היותה חברה באופוזיציה, ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי) אמרה לאולפן ynet בנוגע לישיבת חומש כי "אני, זאב אלקין וגדעון סער הצבענו בעד ביטול חוק ההתנתקות. אני עומדת מאחורי ההצבעה שלי וכמובן תומכת בזה". על הביקורת מצד ארה"ב אמרה השכל: "יש ביקורת לא קטנה בזירה הבינלאומית פעם אחר פעם. אני חושבת שיש פעמים שהיא מוצדקת ויש פעמים שלא".
השכל הוסיפה: "בסופו של דבר ישראל היא מדינה ריבונית ועצמאית, והמדינה צריכה לקבל את ההכרעות ואת ההחלטות שלה. נבחרי הציבור שיושבים בכנסת הם אלה שמייצגים את הקול של אזרחי ישראל, ואני אומרת כנציגה שנבחרה שזו החלטה שקיבלנו. האם ראוי שארה"ב תתערב ותטיל איזשהו וטו? אני לא חושבת שזה ראוי. זה עניין פנימי שאנחנו צריכים לנהל, מדובר במדיניות של ישראל, אין פה מקום להתערבות של מדינה אחרת".

שר הרווחה יעקב מרגי (ש"ס) סירב להתייחס באולפן ynet למצעד הגאווה בירושלים מפאת "איסור תורה", אך הדגיש כי "אנחנו במצב של שיח חברתי חמור ופוגעני בחברה הישראלית, שיח אלים שגובל באלימות מילולית ולעיתים גם באלימות פיזית. עכשיו, אני מכבד כל אדם באשר הוא, ומבקש שיכבדו אותי בהתאם. כשר חרדי, לא צריך לבוא ולשים לי אצבע בעין בדברים הכי קדושים עבורי, אני לא רוצה להלהיט. הלוואי וכל החברה הישראלית תדע להכיל אותי כפי שאני יודע להכיל את כל חלקי החברה הישראלית".