צעירה בת 24, שהוחזקה בניו יורק בניגוד לרצונה על ידי גבר שאנס אותה, הצליחה להינצל בדרך יצירתית: היא הזעיקה עזרה באמצעות סעיף ההערות באפליקציה להזמנת משלוחי מזון.
ההזמנה, שנעשתה באפליקציית המשלוחים האמריקנית Grubhub הייתה תמימה במבט ראשון: עובדי מסעדת-בית קפה ביונקרס, אחד מפרבריה של ניו יורק, התבקשו בה להביא לדירה ברובע ברונקס סנדוויץ' והמבורגר, בשעה 5 בבוקר ביום ראשון האחרון.
2 צפייה בגלריה
בקשה להזמנת שוטרים שצירפה צעירה שנחטפה ב ניו יורק ל הזמנת מזון
בקשה להזמנת שוטרים שצירפה צעירה שנחטפה ב ניו יורק ל הזמנת מזון
הבקשה שנכתבה בחופזה: "תתקשרו למשטרה"
(צילום: מהפייסבוק )
אלא שלסעיף ההערות צורפה בקשה חריגה ומפתיעה, שנראה שנכתבה בחופזה: "בבקשה תתקשרו למשטרה, הוא הולך להתקשר אליי. כשהמשלוח יגיע תבואו בבקשה עם השוטרים. בבקשה אל תתנו לזה להיות גלוי".
"היא למעשה ביקשה מאיתנו להביא את המשטרה עם המשלוח", סיפרה לערוץ הטלוויזיה המקומי WABC אליס ברמחו, שהמסעדה שייכת לה ולבעלה. לדבריה, אחד מעובדי המקום מיהר להתקשר לבעלה ולדווח לו על ההזמנה החריגה. "הם ראו את ההערה בהזמנה והתקשרו לבעלי כדי לשאול 'מה אנחנו צריכים לעשות', והוא אמר משהו כמו 'תתקשרו למשטרה, אנחנו לא יכולים לקחת סיכונים'".
המשטרה אכן הוזמנה, ולפי הדיווח בערוץ הטלוויזיה, שמסונף לרשת החדשות ABC, השוטרים אכן הפתיעו את החשוד – שפתח את דלת הדירה בברונקס בעודו סבור שמדובר במשלוח מזון. לפי הדיווח הוא אמנם מנע מהצעירה שחטף ואנס גישה לטלפון שלה, אך כן אפשר לה להזמין דרכו מזון.
2 צפייה בגלריה
אפליקציה משלוחי מזון Grubhub אילוס אילוסטרציה
אפליקציה משלוחי מזון Grubhub אילוס אילוסטרציה
אפליקציית Grubhub. "גאים להיות חלק מסיפורים מופלאים כאלו של טוב לב וגבורה"
(צילום: shutterstock)
המשטרה בניו יורק מסרה כי החשוד הינו קמוי רויאל בן ה-32, והוא נפגש עם הצעירה כמה חודשים אחרי שהכירו באינטרנט. לצד אונס מיוחסות לרויאל עבירות של כליאה לא-חוקית, חניקה והתעללות מינית. לאחר שנעצר הואשם גם בתקיפה מינית של צעירה נוספת בביתו, ביום שלישי בשבוע שעבר. הצעירה בת ה-26 דיווחה על התקיפה כבר ביום שלמחרת, ולא ברור מדוע רויאל לא נעצר לפני שחטף את בת ה-24 ימים אחדים לאחר מכן, ביום ראשון האחרון.
אליס ברמחו, בעלת המסעדה, סיפרה כי אחד מידידיה של הצעירה שחולצה התקשר לאחר מכן על מנת להודות לצוות המקום על כך שדאגו להבטיח את שלומה. "ממש לא היה לנו מושג כמה היה חמור המצב עד שהכול קרה", אמרה ברמחו. המקרה הגיע גם לידיעת הנהלת אפליקציית המשלוחים Grubhub, שמסרה כי מנכ"ל החברה, אריק פרגוסון, החליט כאות הוקרה להשקיע במסעדה 5,000 דולר.
"בכל פעם שאנו רואים מעשה פשוט אך יוצא דופן שכזה, אנחנו נדהמים מההשפעה החיובית של שותפינו על הקהילות שלהם", מסרה דוברת מטעם החברה. "מהנהגים שמבצעים משלוחים בתנאי מזג אוויר קשים דרך עובדי התאגיד שמתנדבים במתחמי חלוקת מזון ועד לעובדי המסעדה הזו ביונקרס – ששמו לב לסיטואציה חמורה והגיבו במהירות. אנחנו גאים בכך ש-Grubhub יכולה להיות חלק מסיפורים מופלאים כאלו של טוב לב וגבורה".