נשיא המדינה יצחק הרצוג יטוס ביום ראשון הקרוב לביקור ממלכתי בבחריין, בהזמנתו של המלך, חמד בן עיסא אל-חליפה. ביקור זה יהיה הראשון של נשיא ישראלי בממלכה הערבית שבמפרץ הפרסי.
לאחר ישיבות שנערכו ביומיים האחרונים, החליטו בשב"כ לתגבר משמעותית את רמת האבטחה סביב הנשיא, בעקבות קריאות של האופוזיציה הפרו-איראנית להחרים את הביקור ולשבשו. בדומה לשב"כ, שהעלה כוננות ותגבר מאבטחים, גם גורמי הביטחון של בחריין יתגברו את אמצעי האבטחה על הנשיא.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
הרצוג ובן זאיד בביקורו באמירויות בינואר. החות'ים שיגרו טיל בליסטי לעבר המדינה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
2 צפייה בגלריה
הנחה את אנשיו להעניק להרצוג אירוח ממלכתי. מלך בחריין
הנחה את אנשיו להעניק להרצוג אירוח ממלכתי. מלך בחריין
הנחה את אנשיו להעניק להרצוג אירוח ממלכתי. מלך בחריין
(צילום: רויטרס)
החשש העיקרי בישראל הוא שאיראן וסוכניה ינסו לשבש את הביקור, כפי שקרה כשהחות'ים שיגרו טיל בליסטי לעבר איחוד האמירויות בעת ביקורו של הרצוג באבו דאבי בחודש ינואר השנה. הרשויות בבחריין אסרו על מפלגת האופוזיציה הפרו-איראנית להפגין ביום הגעתו של הרצוג למדינה, אך אישרו את קיום ההפגנה יום לפני הגעת הנשיא.
הרצוג יתארח בארמונו של המלך, שהנחה את אנשיו להעניק לו אירוח ממלכתי ברמה הגבוהה ביותר. בארמון יחכו לו דגלי ישראל ותזמורת צבאית שתנגן את המנון המדינה, "התקווה". במהלך ביקורו ייפגש הנשיא עם בכירים בממלכה ועם חברי הקהילה היהודית, והוא יתארח במועצה לפיתוח כלכלי של בחריין.
ביום שני יטוס הנשיא לאבו דאבי, שם ייקח חלק בכנס החלל של איחוד האמירויות. הרצוג ייפגש בנוסף עם הנשיא בן זאיד, בפגישתם הרביעית של השניים מאז שהרצוג נכנס לתפקיד.
מבחינת הרצוג מדובר בביקור חשוב שמדגיש את היחסים החמים בינו לבין מנהיגי האזור. המנהיגים ידונו בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. לנשיא צפויה להתלוות משלחת של אנשי עסקים, כשגם מצדה של בחריין יש אינטרס גדול לשדרג את היחסים.