רה"מ בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב. מלבד נתניהו, בפגישה נכחו גם רעייתו שרה, ראש מטה החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש וכ-30 בני משפחה, בהם אביו של הישאם א-סייד, שנמצא בשבי ברצועה מאז 2015.
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה ביום ה-86 למלחמה
ישיבת הממשלה ביום ה-86 למלחמה
רה"מ בנימין נתניהו
(צילום: מרים אלסטר)
"השבת החטופים זה דבר שקיים במורשת שלנו. השבת החטופים זו מצווה טבועה עמוק בדם שלנו", אמר נתניהו למשפחות. "אנחנו לא מוותרים על אף אחד ועל אף אחת. אצלנו אין קטגוריות. אנחנו מחויבים להשיב את כולם בחיים ועומדים מול אויב מפלצתי".
במענה לשאלה של אחד מבני המשפחות בעניין הגליה של הנהגת חמאס מהרצועה, רה"מ אמר: "מדברים על האפשרות הזו. כמו כן, שוקלים לתת פומביות למתווה ישראלי".
2 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים ברחובות
עצרת להחזרת החטופים ברחובות
עצרת להחזרת החטופים ברחובות
(צילום: דנה קופל)
בנוסף, נתניהו הדגיש ששחרור החטופים לא יושג ללא לחץ צבאי. כל זאת קורה במקביל לחיסולו של סגנו של איסמעיל הנייה, סאלח אל-עארורי, בביירות על ידי כתב"ם. אל-עארורי היה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ובלשכה הצבאית חמאס כינו אותו "אדריכל" הטבח ב-7 באוקטובר.
אתמול התייחס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לסוגיית "היום שאחרי" וסבור שהפתרון הוא טרנספר מרצון של הפלסטינים וחזרה לגוש קטיף. "הגיע הזמן לנסות משהו אחר וזה לאפשר במאמץ של כל הקהילה הבינלאומית פתרון הומניטרי לתושבי רצועת עזה במדינות אחרות בעולם", הוא אמר. "אגב, זה קרה למיליוני פליטים ממש בשנים האחרונות באזורי קונפליקט וסכסוך עולמיים, במלחמה בסוריה, עכשיו באוקראינה ובמקומות אחרים. לצד עידוד הגירה, ישראל תשלוט באופן קבוע בשטח רצועת עזה כדי להבטיח ביטחון וגם את זה הגיע הזמן שנבין ונפנים אחרי כל כך הרבה שנים".
גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס גם הוא להגירה מרצון של תושבי עזה וחזרת ההתיישבות בגוש קטיף. "את העצימות אסור להפחית, את הלחץ על חמאס עד להכרעתו, על מיטוטו חייבים להגביר", אמר בן גביר בישיבת הסיעה. "את קידום פתרון של עידוד ההגירה של תושבי עזה, אנחנו חייבים לקדם. זה פתרון נכון, צודק, מוסרי, הומני. אני קורא לראש הממשלה ולשר החוץ החדש: זו ההזדמנות לרכז עכשיו פרויקט הגירה פרויקט של עידוד הגירתם של תושבים מעזה אל מדינות העולם".