לקראת ההפגנות שצפויות להתקיים נגד ממשלת נתניהו והמהפכה המשפטית שהיא מתכננת בהובלתו של שר המשפטים יריב לוין, אמרה הבוקר (חמישי) ח"כ קארין אלהרר ממפלגת יש עתיד כי יו"ר מפלגתה יאיר לפיד, שמשמש יו"ר האופוזיציה, לא יגיע להפגנה ביום שבת. "הוא לא יבוא כי ביקשו ממנו לא לבוא. הוא יבוא בשבת הבאה", אמרה בריאיון ל-ynet radio. "ביקשו שלא יהיה אירוע שנשלט על ידי הפוליטיקאים, וזה בסדר".
4 צפייה בגלריה
קארין אלהרר
קארין אלהרר
ח"כ אלהרר. "אני אבוא. לפיד - בשבת הבאה"
(צילום: אלכס קולמויסקי )

אלהרר נשאלה אם תגיע בעצמה, כמו חברי אופוזיציה אחרים, בהם גדי איזנקוט שאמר כי הוא קורא ל"אזרחים מכל הקשת הפוליטית להגיע למאבק אין ברירה שמטרתו הגנת הדמוקרטיה הישראלית", והשיבה: "אני באה. התוכניות שמוצעות הן תוכניות הרסניות. אני לא מבינה למה חושבים שיועצים משפטיים עובדים בשביל השר. הם עובדים בשביל הציבור". לשאלה אם לפיד יהיה מוכן להגיע להפגנה רק במקרה שיתאפשר לו לנאום ענתה אלהרר: "אני לא יודעת".
על הביקורת שמותחת הקואליציה על חברי האופוזיציה בעקבות הטרמינולוגיה שכוללת אזכור של מושגי מלחמת אזרחים, הבערת הרחובות ואמירות אחרות, אמרה אלהרר: "אף אחד לא קורא למלחמות אזרחים. אומרים את הדבר הפשוט הבא - אנחנו לא שבעי רצון, וזה בלשון המעטה. אנחנו חושבים שהתוכניות של הממשלה בכל מה שקשור במערכת המשפט הן תוכניות הרסניות שימיטו על האזרחים בעיות קשות מאוד. האזרח ימצא את עצמו לבד ללא גורם שיגן עליו. מערכת המשפט שלנו לא תהיה עצמאית ולכן אנחנו קוראים לכל אזרחי המדינה שהמדינה יקרה להם לצאת ולהפגין".
בניגוד לאלהרר, ח"כ רם בן ברק טען שלפיד דווקא יגיע להפגנה. "יאיר לפיד יהיה בהפגנה במוצאי שבת וגם אני אהיה, וגם אשתי תהיה וילדיי יהיו. ואני מקווה שעוד הרבה אנשים מנהלל ומכל הארץ יבואו להפגנה", אמר לאולפן ynet. "העניין הזה בכנסת הוא מכור. הרי כל ההצגה שהם יעשו דיונים מעמיקים בוועדת חוקה - זה יהיה חסר תועלת מפני שכל השותפים הקואליציוניים התחייבו בחתימת ידם לתמוך במהפכה המשפטית as is לפני שהם ידעו מה תהיה המהפכה המשפטית. הדבר היחיד שיכול לעצור אותם זה שהממשלה הזאת תבין שיש התנגדות רחבה של יותר מ-50% מהציבור".

ח"כ פנינה תמנו שטה, שהתראיינה גם היא לאולפן ynet, אמרה כי לא אהבה את מראות דגלי אש"ף בהפגנה בשבוע שעבר, וניסתה להבהיר את דברי יו"ר מפלגתה בני גנץ שהזהיר מפני מלחמת אחים. "צריך ללכד את השורות. ההסברה שלנו הפוליטיקאים צריכה להשתפר. מה שאנחנו אומרים - סכנה לדמוקרטיה לא אומר הרבה לאנשים. אם פוליטיקאים ימנו שופטים וישלטו ביועצים המשפטיים, יהיו הרוב בוועדה לבחירת שופטים – ברור לחלוטין שתהיה פוליטיזציה ופוליטיקה חסרת רסן".
לשאלה כמה רחוק צריך ללכת במחאה, השיבה תמנו שטה: "צריך לדאוג שהרפורמה והשינוי המשטרי לא ייצאו לפועל. לא מתחברת למרי אזרחי וכל זה. גנץ התריע שאנחנו עלולים להידרדר לזה, ומה קורה ברשתות החברתיות? הוא קרא לנתניהו לנסות לייצר קרקע להידברות".
את חוששת מאלימות? "בוודאי, אנחנו רואים ניצנים של אלימות. בסופו של דבר יש לנו מדינה אחת, חברה אחת, לא מעט בעיות ואויבים. השיח תלוי בנו קודם כל".

מארגני ההפגנה, כך נמסר הבוקר, דווקא הביעו רצון לראות את כל נבחרי הציבור בכיכר הבימה ביום שבת הקרוב. "עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות מכל הקשת הפוליטית שמאמינים בדמוקרטיה הישראלית ינהרו במוצ"ש להבימה לומר לממשלה העבריינית עד כאן", אמר תא"ל במיל' אסף אגמון, ממארגני ההפגנה. "כל מי שמתנגד להפיכה חייב להצטרף אלינו, ואנו קוראים ללפיד ולכל נבחרי הציבור להגיע. מקומכם איתנו. צו השעה הוא מאבק משותף ונחוש בהרס הדמוקרטיה ורק ביחד ננצח".
לפי ההערכות, בהפגנות במוצאי שבת ישתתפו עשרות אלפי בני אדם. מלבד בתל אביב, הפגנות צפויות להתקיים גם בחיפה ובירושלים, שם יצעדו המפגינים מבית המשפט העליון לכיוון ביתה של משפחת נתניהו ברחוב עזה בעיר.
4 צפייה בגלריה
 צעדת הלפידים נגד הממשלה העבריינית מול מצודת זאב
 צעדת הלפידים נגד הממשלה העבריינית מול מצודת זאב
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
 צעדת הלפידים נגד הממשלה העבריינית מול מצודת זאב
 צעדת הלפידים נגד הממשלה העבריינית מול מצודת זאב
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
צעדה יהודית ערבית כנגד הממשלה החדשה בתל אביב
צעדה יהודית ערבית כנגד הממשלה החדשה בתל אביב
תל אביב בשבת האחרונה. דובר המשטרה: "נעשה מה שינחו אותנו"
(צילום: מוטי קמחי)
דובר המשטרה אלי לוי סיפר בריאיון לאולפן ynet על ההיערכות לקראת ההפגנה בתל אביב, ובכלל. "כל מחאה זוכה לאבטחה, בטח בכמות האדירה שתהיה ביום שבת. אנחנו רואים כערך עליון את הזכות להפגין במדינה דמוקרטית, מצד שני אנחנו מגלים אפס סובלנות כלפי הפרות בסדר, לפגיעה בלובשי מדים", אמר.
מה הדין לגבי חסימות כבישים? "כשיש מפקד בשטח - מפקד תחנה, מרחב או מחוז, והוא הדמות בשטח עצמו, הוא מחליט אם לחסום כביש או לא. לפעמים יש גם החלטה משותפת של המפגינים ושל המשטרה לחסום כבישים. אני עוד לא יודע מה יהיה. תהיה ישיבה אחר הצהריים של אישורי תוכניות של גורמים בכירים כדי להחליט איך המשטרה תפעל".
מה הדין לגבי דגלי אש"ף? "אנחנו נעשה כל מה שינחו אותנו. משטרת ישראל היא גוף מצד אחד שמבצע הנחיות של הממשלה, של השר, מצד שני היא גוף אכיפה ששומר חוק. מה שהוא מאפשר לנו אנחנו נקיים".