שבוע ויום לאחר שכתב אישום הוגש נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, שהוסגר מהולנד לישראל, החליט הערב (יום ג') בית המשפט השלום בתל אביב לשחרר אותו למעצר בית באיזוק אלקטרוני.
הפרקליטות - שביקשה להאריך את מעצרו של אביטל עד תום ההליכים - הגישה בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה. לפרקליטות ניתן להחליט עד מחר ב-16:00 אם לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. אם לא יוגש ערעור או שהוא יידחה - אביטל ישתחרר בחמישי ב-12:00. עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את אביטל, מסרו: "מברכים על ההחלטה לשחררו".
אביטל מואשם בעבירות מין בשתי נשים - אחת מהן הייתה בת 16. לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל, ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר הקודמת
(צילום: יריב כץ)
כמו כן, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה באותה עת בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אז אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.
2 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
עו"ד שרון נהרי ועו"ד ששי גז באחד הדיונים בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
בבקשה למעצרו של אביטל עד תום ההליכים נגדו, שהוגשה לבית המשפט בשבוע שעבר, ציינו עורכות הדין שירי פרל ורוית שפיר כי "התנהגותו של אביטל, הפועל באופן שחוזר על עצמו, בין היתר באיתור צעירות ברשתות החברתיות או במסיבות, ובמעילה באמון שנתנו בו, מלמדת על מסוכנותו הגבוהה. בחומר הראיות בתיקים הנוספים עולה בבירור כי הוא נהג במשך שנים לתקוף מינית לכאורה צעירות העובדות תחתיו, או כאלה שהיו איתו בקשר מקצועי. כמו כן, הוא נמנע מלחזור ארצה ביוזמתו, למרות שידע שהוא דרוש לחקירה".