1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בן 35 מהרצליה נאשם בשוד חדר בריחה בהרצליה - ממנו הצליח להימלט עם שטר של 20 שקל בלבד. לפי כתב האישום שהוגש נגדו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין שוד בנסיבות מחמירות, מפעילת העסק ניסתה לעצור אותו והוא דקר אותה בירכה לפני שהספיק לברוח.
לפי האישום, ביום חמישי שעבר בשעה 21:45 נכנס הנאשם לבית העסק שנמצא ברחוב בר אילן בהרצליה, עם מסכת פנים וכובע על ראשו. הוא נכנס לחדר הבקרה שבו שהתה המפעילה, שאל כמה שאלות ויצא. כעבור כמה דקות שב בריצה עם מברג בידו - איים עליה תוך שהוא מפנה כלפיה את המברג וצועק: "זה שוד, זה שוד".
בפרקליטות ציינו כי הנאשם חטף את הקופה הקטנה שהייתה בחדר, אבל הכסף המזומן התפזר על הרצפה והצליח לאסוף רק שני שטרות. המפעילה אחזה במעילו והצליחו לשלוף מידו את אחד השטרות. היא רדפה אחריו עד הדלת, וכשנפל על הרצפה אחזה במעילו. אז הספיק הנאשם לדקור אותה בירך ימין ונמלט עם שטר של 20 שקלים כשהיא נותרה פצועה בבית העסק.
בחקירתו הכחיש הנאשם שהתכוון לשדוד את המקום - והתעקש כי הגיע לברר על מסיבת יום הולדת לבנו. לדבריו, המפעילה היא זו שתקפה אותה ובמהלך האירוע הוא הניח את ידו על הקופה הקטנה. הוא אישר שדקר אתה ברגל - אך טען שמדובר בהגנה עצמית.
אלא שהתפנית בחקירה קרתה כשגרושתו סתרה בפני השוטרים את גרסתו על יום ההולדת לבנם. בחקירה עלה כי הנאשם סיפר לאמו על תכנון השוד ועדכן אותה גם לאחר מכן. למשטרה הגיעה גם הקלטה מטלפון נייד של לקוחה שהייתה במקום אחד בחדר אחר - ובה נשמע הנאשם צועק שמדובר בשוד. ואם לא די בכך - המשטרה גילתה כי השוד קרה בזמן שהנאשם אמור להיות במעצר בית, וכי הוא בעל עבר פלילי בתחום עבירות האלימות.
עורכת הדין חגית רחמני וייס, שמייצגת את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה כי "הנאשם שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נציג את טענותינו בפני בית המשפט".